در شرایط فعلی اقتصادی کشور که از جهات مختلف با رکود درگیر است، انتخاب درست برای خرید یک کالا اهمیت دوچندانی دارد. چراکه از یک سو تورم باعث افزایش افسارگسیخته قیمتها شده و از سوی دیگر، کسب درآمد بسیار سخت تر از پیش شده است. از این رو تحقیق و بررسی یک کالا و مقایسه آن با برندهای مشابه، امری است که می تواند ارزش افزوده های بسیاری برای متقاضیان به همراه بی آورد. حال تصور کنید کالای گرانبهایی همچون مسکن، چقدر نیاز به تحقیق و بررسی دارد. از طرفی از دست دادن زمان برای خرید مسکن نیز، درگیر تورم شده و هزینه زیادی در بر دارد. از این رو یک راهنمای جامع که بتواند تمام این نیازها را در کمترین زمان برطرف کند، بسیار ارزشمند است و منافع متعددی برای مردم به همراه دارد.

زمان، گرانبهاتر از طلاست؛

زمان یک مولفه بسیار مهم است که در تورم اقتصادی کشور ما، خریداران کالاهای گرانبهایی همچون مسکن، بیشتر ارزش آن را متوجه می شوند. چرا که برای خرید آپارتمان 30 متری در تهران، تعلل در انتخاب و به سرانجام رساندن معامله، منجر به گرانی نزدیک صد میلیون تومانی بهای خانه می شود. از سوی دیگر انتخاب یک واحد مسکونی مناسب که با سلایق و شرایط متقاضی همسو باشد، امری است که نمی توان بدون بررسی و جستجو به آن پرداخت. گفتنی است این مهم در بسیاری از کالاها همچون گوشی تلفن همراه، به آسانی امکان پذیر شده است و متقاضیان به راحتی می توانند موارد متعددی را با هم مقایسه کنند. اما مسکن به واسطه اینکه هر خانه یک مالک دارد و تجمیع کردن اطلاعات آنها در یک بستر تا امروز سخت بود، تا امروز به صورت سنتی معرفی می شد و متقاضی با مراجعه حضوری میتوانست از مشخصات املاک مورد نظر خود مطلع شود.

لازم به ذکر است بخش مسکن نیز در سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و معرفی فایلهای آماده عرضه در بستر اینترنت، تا حد زیادی کار متقاضیان را آسان کرده و نیاز به حضور در بنگاه های املاک را در پروسه خریدیا اجاره خانه حذف کرده است. اما این امر نیز نمیتوانست راهنمای جامع و متمرکزی برای این کالای گرانبها باشد. از این رو سامانه کیلید وارد بخش مسکن شد و هوش مصنوعی را برای توسعه و پیشرفت این بخش به کار گرفت. به این صورت تمام معاملات انجام شده در 7 سال گذشته که در سامانه (سابا) ثبت شده است، توسط هوش مصنوعی کیلید استخراج و پس از طبقه بندی به شکل ابزار و آمارهای کاربردی درمی آید تا بستر جامعی که تمام اطلاعات معاملات و قیمت املاک را در خود جای داده، در اختیار مردم و فعالان این بخش قرار بگیرد.

Picture1

کیلید، بهترین راهنمای ملکی در کشور؛

گفتنی است کیلید با ایجاد ابزارهای هوشمند جستجو و اطلاع رسانی، تا حد قابل توجهی سرعت و دقت فرآیند خرید، فروش و یا اجاره املاک را بهبود بخشیده و به عنوان بهترین راهنمای معاملات ملکی کشور، این بخش را با کشورهای توسعه یافته همسو کرده است. همچنین این سامانه هوشمند ملکی تمام توان خود را برای افزایش آگاهی ملکی مردم به کارگرفته تا در کوتاه و بلندمدت بازاری پویا و مردمی ایجاد شود.

در این راستا بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید، ابزار کاربردی تخمین قیمت ملک و کیلید مگ به صورت کاملا تخصصی و داده محور فعالیت می کنند. همچنین این سامانه هوشمند ملکی، با معرفی مشخصات کاربردی محله های مختلف تهران، سرعت و دقت رسیدن به ملک مورد نظر متقاضیان را تا حد قابل توجهی افزایش داده است. در ادامه نیز نوسانات قیمت 4 محله پرتقاضای تهران را که از بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید استخراج شده است، مشاهده می کنید.

خرید آپارتمان در باغ فیض؛

سالهاست منطقه 5 تهران به عنوان یکی از رکوردداران انجام معاملات ملکی شناخته می شود. این امر به واسطه توسعه روز افزون این محله و جذابیتهایی است که خانواده ها را به سمت سکونت در این منطقه کشانده است. اما این روند صعودی در تعداد معاملات افزایش قیمت را نیز به همراه داشته است.

به این صورت ابتدای سال 94 خرید آپارتمان در باغ فیض با مبلغ متری 4 میلیون و 200 هزار تومان امکان پذیر بود. این قیمت تا پایان سال 95 به 5 میلیون تومان رسید که می توان گفت عادی و همسو با تورم بود. اما سال 96 اینگونه طی نشد و از ابتدا تا انتهای آن، خرید آپارتمان در باغ فیض متری 3 میلیون تومان گرانتر شد.

نکته قابل توجه این است که اگر تا دوسال پیش شخصی ادعا می کرد، قیمت خرید آپارتمان در باغ فیض به بیش 30 میلیون تومان می رسد با خنده اطرافیانش مواجه می شد. اما طولی نکشید که این طنز تلخ به واقعیت پیوست و از سال 97 این روند صعودی شکل تازه ای به خود گرفت. به طوری که اسفند ماه 97 قیمت ها دوبرابر شده و به 14 میلیون تومان رسید. اما طولی نکشید که این نرخ نیز ثابت نماند و افزایش ناباورانه قیمت خرید آپارتمان در باغ فیض، در سال  98 آغاز شد.

به این صورت از ابتدا تا انتهای سال 98 هر متر مربع ملک مسکونی در این محله 8 میلیون تومان گرانتر شد و به نزدیک22 میلیون تومان رسید. گفتنی است طبق آخرین اطلاعات سامانه کیلید، خرید آپارتمان درباغ فیض با کمتر از 35 میلیون و 470 هزار تومان امکان پذیر نیست

Picture۲

خرید آپارتمان در دریان نو؛

دریان نو که از گذشته با نام طرشت شناخته میشد، همواره به عنوان یکی از محله های محبوب تهرانی ها به شمار می رود. این محله قدیمی که در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده، با خیابان های ستارخان، شهید بهبودی و بزرگراه های شیخ فضل الله نوری و یادگار امام احاطه شده است. گفتنی است در گذشته، این محله باغ های بسیاری داشته که با توسعه تمام بخش های شهر تهران، به آپارتمان های متعدد انبوه تبدیل شده اند. اما همچنان در برخی از خیابان های دریان نو، معدود باغ هایی با دیوار کاهگلی مشاهده می شود که نشان از قدمت دیرینه این محله دارد.

لازم به ذکر است قیمت خرید آپارتمان در دریان نو نیز با تورم اقتصادی این سالها افزایش پیدا کرد. به طوری که طی سالهای 98 تا 99، با 121 درصد رشد، از 19 میلیون و 980 هزار تومان به 44 میلیون و 320 هزار تومان در هر متر مربع رسید. شایان ذکر است خرید آپارتمان در دریان نو، به واسطه اینکه در جنوبی ترین قسمت منطقه 2 قرار گرفته، نسبت به سایر محله ها آن از قیمت متعادل تری برخوردار است.

خرید آپارتمان در صادقیه؛

برخی از مناطق تهران یک شاخصه معروف دارند که اقشار خاصی به آن مناطق علاقه نشان می دهند. به طور مثال افرادی که خرید کردن را دوست دارند یا نزدیکی به مراکز آموزشی برایشان مهم است، خرید آپارتمان در صادقیه را به عنوان یکی از نخستین گزینه هایشان در نظر می گیرند. چراکه صادقیه مدتهاست میزبان مراکز تجاری متعددی است و مکان مناسبی برای خرید به شمار می رود.

از این رو کاربران زیادی خرید آپارتمان در صادقیه را برای سکونت انتخاب کرده اند که این افزایش تقاضا، کمی در قیمت املاک این منطقه تاثیرگذار بوده است. به طوری که در محله های خوب صادقیه، هر متر مربع آپارتمان مسکونی نوساز بین 42 تا 44 میلیون تومان خرید و فروش می شود. گفتنی است قیمت خرید آپارتمان در صادقیه طی یکسال اخیر 122 درصد رشد را تجربه کرده است.

Picture1۳png

خرید آپارتمان در سیدخندان؛

بدون شک بسیاری از مردم تهران، برای یک بار هم که شده، از سیدخندان عبور کرده اند. این محله که به خاطر وجود ایستگاه های متعدد تاکسیرانی در زیر پل مرکزی اش شهرت خاصی دارد، به عنوان یک منطقه مناسب سکونت نیز به شمار می رود. از این رو خرید آپارتمان در سیدخندان نیز میتواند یکی از گزینه های نخست و مناسب خانواده ها محسوب شود.

شایان ذکر است خرید آپارتمان در سیدخندان نیز از بهمن ماه 98 تا 99، افزایش دوبرابری داشته و از 25 به 52 میلیون تومان رسیده است. گفتنی است اطلاعات کامل قیمت املاک هر منطقه را می توانید به تفکیک بازه های زمانی دلخواه خود، به همراه درصد تغییراتشان در بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید مشاهده کنید و تصمیمات ملکی خود را آگاهانه و هوشمند بگیرید.

همچنین ابزارهای جستجوی کیلید نیز طی فعالیت خود بهترین عملکرد را داشته و در سرعت و دقت رسیدن به خانه رویایی کاربران، بروزترین ابزارها را ایجاد کرده است. به طوری که حتی متقاضی خرید آپارتمان 30 متری در تهران، میتواند با مشخص کردن متراژ و هزینه در نظر گرفته خود، تمام فایلهای متناسب با نیاز خود را مشاهده کند. در مجموع کیلید همان بستری است که به عنوان بهترین راهنمای ملکی مردم، در تمام بخش های بازار املاک به ارائه خدمات می پردازد.