با بررسی بازار مسکن در سال‌های اخیر وضعیت بحرانی این صنعت را به‌وضوح می‌توان احساس کرد. برخی بر این باورند که فاصله میان عرضه و تقاضا باعث ایجاد شرایط نامناسب بازار مسکن شده است و برخی دیگر علل دیگری چون بروز تحریم‌ها و سیاست‌های نامناسب مسئولان را عامل این رخداد می‌دانند این در حالی است که مدت‌هاست که برای نزدیک شدن فاصله بین میزان عرضه و تقاضا در نظر است تا با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی بستری فراهم شود تا افرادی که به مسکن به‌عنوان کالای سرمایه‌ای می‌نگرند به‌جای برخورداری از خانه‌هایی بیش از نیاز خود آنها را در بازار عرضه کنند تا با افزودن شمار واحدهای مسکونی عرضه شده فاصله میان عرضه و تقاضا کمتر شود.

اما علاوه‌برآن باتوجه‌به افزایش شمار خانه اولی‌ها به‌صورت هرساله بر میزان متقاضیان واحدهای مسکونی بنا به نظر بسیاری از کارشناس و صاحب‌نظران برای پوشش‌دهی به نیاز مسکن خانواده‌ها باید ساخت‌وسازها قوت بگیرد تا شاید بتوان این بازار را کنترل و مدیریت کرد.

دراین‌رابطه باتوجه‌به نیاز جامعه و کمک به افزایش ساخت‌وسازها چندی است که خبرهایی مبنی بر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن با نرخ 12 درصد منتشر شده است که بنا بر صحبت‌های رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مقرر شده که نرخ تسهیلات ساخت مسکن بین 10 تا 12 درصد با بازپرداخت بالای 20 سال باشد تا تمامی شهروندان و متقاضیان امکان استفاده از آن را داشته باشند.

با موجب این تصمیم‌گیری بانک‌های عامل پرداخت 260 هزار میلیارد تومان را ابلاغ کرده‌اند و مقرر شده که این تسهیلات را پرداخت کنند این در حالی است که برای تمامی بانک‌ها در قانون جهش تولید جریمه در نظر گرفته شده و اگر این تسهیلات را پرداخت نکنند دوبرابر این رقم باید مالیات بپردازند.

اما بازهم باتوجه‌به این مباحث این روزها که هنوز فاصله بسیاری بین عرضه و تقاضا در بازار وجود دارد به دلیل تورم موجود در کشور قدرت خرید بسیاری از شهروندان کاهش‌یافته و خرید آپارتمان در کلان‌شهر تهران شکلی رؤیاگونه را یافته است. در این حالت بسیاری از شهروندان به‌منظور استفاده از امکانات و خدمات شهر تهران به‌جای مهاجرت معکوس و زندگی در محله‌هایی نامطلوب با اجاره آپارتمان در محله‌های بهتر بپردازند.

در این حالت که بازار اجاره آپارتمان در تهران بسیار گرم است بر اساس آمارها و داده‌های بانک مرکزی در مردادماه سال جاری شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در تهران و در نسبت به مردادماه سال گذشته به ترتیب 8/37 و 2/41 درصد رشد را داشته است که این آمار نشان‌دهنده وضعیت نامطلوب حتی در بازار اجاره بوده است.

ابتدا سری به محله‌های جذاب و پرطرف‌دار شمال شهر تهران و منطقه 1 شهرداری می‌زنیم که به دلیل افزایش چشمگیر قیمت عرضه آپارتمان در این محله‌های امکان خرید تنها برای افراد مرفه و با سطح درآمدی بالا مقدور است به همین دلیل اگر شما هم تمایل به سکونت در این محله را دارید شاید اجاره مسکن در این محله‌ها برای شما منطقی‌تر به نظر برسد.

در ابتدا سری به محله لوکس و جذاب نیاوران می‌زنیم که به دلیل قرارگرفتن در مجاورت کاخ‌های تاریخی و همچنین برخورداری از آب‌وهوای مطلوب یکی از مناطق پرطرف‌دار شمال تهران به شمار می‌رود این محله که از بهترین امکانات برای یک زندگی مطلوب برخوردار است در کنار خانه‌های ویلایی بزرگ دارای آپارتمان‌های لوکس و مدرنی بوده که بسترهای یک زندگی سرشار از آرامش را برای ساکنان و متقاضیان فراهم کرده است حال اگر قصد اجاره آپارتمان در نیاوران را دارید لازم است به این نکته توجه کنید که قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی در این محله بر اساس آگهی‌های سامانه هوشمند کیلید 7 میلیون و 10 هزار تومان است و هر فردی برای رهن کامل یک واحد مسکونی در این محله باید هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 89 میلیون تومان بپردازد.

اما یکی دیگر از محله‌های جذاب که در بین قشر جوان طرف‌داران بسیاری را دارد محله سعادت‌آباد در شمال غرب تهران و منطقه 2 شهرداری است که به دلیل قرار گرفت در کوهپایه‌های توچال از آب‌وهوای فرح بخشی برخوردار است این محله زنده که مملو از آپارتمان‌ها و برج‌های لوکس است با بهترین امکانات شرایط یک زندگی مدرن را برای ساکنان و متقاضیان فراهم کرده است. بر اساس آگهی‌های سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی در این محله 7 میلیون و 23 هزار تومان است و متقاضیان اجاره آپارتمان در سعادت آباد برای رهن کامل یک واحد مسکونی بر اساس آگهی‌ها باید هزینه‌ای بالغ بر 814 میلیون و 84 هزار تومان پرداخت کنند.

 

000

 

اما محله‌های پر طرف‌دار تنها در شمال شهر تهران قرار نگرفته است بلکه محله شهرآرا نیز که در غرب تهران و منطقه 2 شهرداری واقع شده نیز یکی از محله‌هایی محسوب می‌شود که به دلیل زنده‌بودن و القاء حس زندگی در شهروندان بسیار جذاب و پرطرف‌دار است در این محله نیز هرآنچه که برای یک زندگی مطلوب نیاز است به‌وضوح وجود دارد و متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در شهرآرا با سکونت در این محله حس و حالی خاص را خواهند داشت. بنا بر آگهی‌های سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی در این محله 4 میلیون و 93 هزار تومان است و متقاضیان برای رهن کامل یک واحد مسکونی در محله شهرآرا باید هزینه‌ای بالغ بر 521 میلیون و 21 هزار تومان را در نظر بگیرند.

و اما محله جذاب، مدرن و لوکس بعدی که بسیاری از افراد علاقه‌مند به سکونت در آن هستند منطقه صاحب‌نام الهیه در شمال شهر تهران و منطقه 1 شهرداری است. این محله که یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های تهران محسوب می‌شود از ساکنانی مرفه و اعیان برخوردار است و لقب قلب پنت هاوس‌ها را به خود اختصاص داده است. پس اگر شما هم علاقه‌مند به سکونت در این محله لاکچری هستید حتی برای اجاره آپارتمان در الهیه نیز باید از سطح درآمدی بالایی برخوردار باشید زیر بر حسب آگهی‌های سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی در الهیه 9 میلیون و 21 هزار تومان است و افراد برای رهن کامل یک واحد مسکونی در این محله اعیان‌نشین باید بودجه‌ای حدود 1 میلیارد و 628 میلیون تومان را داشته باشند.

آخرین محله جذاب و پرطرف‌داری که امروز به بررسی آن می‌پردازیم نیز یکی از محله‌های خوش‌آب‌وهوا و لوکس شمال تهران و محدوده شمیرانات است که در منطقه 1 شهرداری واقع شد. این محله لوکس که در دامنه‌های توچال قرار گرفته است با طبیعت زیبا و آب‌وهوای فرح‌بخش از علاقه‌مندان بی‌شماری برخوردار است که متأسفانه به دلیل قیمت بالای آپارتمان در این محله امکان سکونت برای هر فردی در این منطقه وجود ندارد. این محله که از لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین امکانات برخوردار است یکی از محبوب‌ترین محلات تهران است و متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در زعفرانیه برای سکونت در این محله لوکس باید هزینه‌های بالایی را متحمل شوند. بر اساس آگهی‌های سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی در این محله اعیان‌نشین 7 میلیون و 39 هزار تومان است که هر فردی برای رهن کامل یک واحد مسکونی در زعفرانیه باید هزینه‌ای بالغ بر 1 میلیارد و 261 میلیون تومان بپردازد.

باتوجه‌به این آمارها و داده‌های سامانه هوشمند کیلید که بر مبنای آگهی‌های به ثبت رسیده منتشر شده است اگر علاقه‌مند به اجاره آپارتمان در 5 منطقه جذاب، پرطرف‌دار و لوکس نیاوران، سعادت‌آباد، شهرآرا، الهیه و زعفرانیه هستید لازم است به این نکته توجه کنید که گران‌قیمت‌ترین آپارتمان‌های مسکونی به ترتیب در الهیه، زعفرانیه، نیاوران، سعادت‌آباد و در انتها شهرآرا است که افراد متناسب با بودجه و سطح درآمد خود می‌توانند در این محله‌ها اقدام به انتخاب ملکی متناسب با خواسته و سلیقه خود کنند.

اگر متقاضی خرید و حتی اجاره آپارتمان در این محله‌ها هستید ما کوتاه‌ترین و منطقی‌ترین راه را تا رسیدن به هدف به شم پیشنهاد می‌کنیم تا بدون اتلاف زمان و مراجعه به آژانس‌های املاک و بازدیدهای پی‌درپی به‌سهولت انتخابی مناسب و مقرون‌به‌صرفه را داشته باشید.

شما با استفاده از رایانه و تلفن همراه خود بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای با چند کلیک ساده می‌توانید به سامانه هوشمند و تخصصی کیلید مراجعه کنید و پس از انتخاب نام محله مدنظر به مشاهده فایل‌های خرید و اجاره آپارتمان بپردازید.

با این امکان شما علاوه بر اینکه در روزهای پاندمی کرونا و آلودگی‌های هوا مجبور به تردد به نقاط مختلف تهران نخواهید بود و برای انتخاب یک ملک دچار سردرگمی و آشفتگی نخواهید بود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ملکی را مطابق با خواسته خود خواهید یافت.

با سامانه هوشمند و تخصصی کیلید شما پس از انتخاب نام محله موردنظر خود و مشاهده آگهی‌های متنوع ثبت شده در این سامانه می‌توانید اطلاعاتی همچون موقعیت مکانی، متراژ، طبقه، تعداد اتاق‌های خواب، آسانسور و انباری، نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی، کابینت و کف‌پوش و سایر امکانات را به‌صورت جامع و کامل کسب کرده و با رؤیت تصاویر واقعی از ملک قدرت انتخاب بیشتری را داشته باشید.

 

111

 

در این حالت شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشاهده واحدهای آپارتمانی بیشتری به‌صورت غیرحضوری خواهید پرداخت که این مسئله شما را در انتخابی متناسب با بودجه و خواسته خود و خانواده یاری می‌رساند.

علاوه‌برآن شما پس از انتخاب واحد آپارتمانی متناسب با خواسته خود می‌توانید با شماره‌ای که در بخش انتهایی آگهی قرار گرفته جهت هماهنگی و بازدید حضوری تماس گرفته و پس از آن بازدید نهایی را انجام داده و در صورت انتخاب اقدام به توافق و در نهایت عقد قرارداد خرید و اجاره کنید.

اما اگر به هر دلیل واحد آپارتمانی را مطابق با خواسته و بودجه خود در محله مدنظر نیافتید این امکان را خواهید داشت که با واردکردن اطلاعات ملک مود پسند خود در سامانه هوشمند و تخصصی کیلید اجازه جستجوی ملک محبوب خود را دهید تا با اعلام آن توسط این سامانه به آژانس‌های املاک محله مدنظر در صورت مشاهده ملکی متناسب باسلیقه شما مراتب معرفی صورت گیرد تا با بازدید حضوری در صورت انتخاب اقدام به عقد قرارداد کنید.

اما فعالیت‌های سامانه هوشمند و تخصصی کیلید تنها مختص به خریدوفروش واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و خانه‌های ویلایی و پنت هاوس‌ها نیست بلکه کاربران با مراجعه به بخش بلاگ این سامانه می‌توانند اطلاعاتی جامع و کامل را در خصوص محله‌های مختلف، امکانات و شرایط حاکم بر آن دریافت کرده و علاوه‌برآن به‌صورت تخمینی در خصوص قیمت خرید و اجاره آپارتمان اطلاعاتی را کسب کنند و با دانشی کافی اقدام به انتخاب محله‌ای مناسب برای انتخاب واحد مسکونی خود و خانواده کنند.

علاوه‌برآن سامانه هوشمند کیلید بستری را فراهم کرده که متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان پس از عقد قرارداد در قسمت بلاگ این سامانه اطلاعاتی جامع را دررابطه‌با سبک زندگی و همچنین دکوراسیون و دیزاین محل سکونت خود اطلاعاتی مناسب را کسب کنید و با بکار بدون آنها یک زندگی جذاب و مملو از آرامش را در خانه‌ای زیبا تجربه کنید.

سامانه هوشمند و تخصصی کیلید با استفاده از فناوری‌های نوین در بستر اینترنت به مالکان و متقاضیان ملک کمک می‌کند تا به‌آسانی و با سرعت بسیار بالا ملک موردنظر خود را آگهی کرده و برای فروش یا اجاره عرضه کنند. این وب‌سایت و اپلیکیشن به دلیل آنلاین بودن خدمات، محدودیتی را در ارائه خدمات در سراسر ایران ندارد وبا امکاناتی چون جستجوی ملک ازروی نقشه، جستجوی ملک با واقعیت افزوده و دسترسی به آخرین تغییرات قیمت در بازار مسکن بهترین شرایط را برای کاربران فراهم کرده است.

علاوه موارد ذکر شده کاربران در سایت و اپلیکیشن کیلید به اطلاعات آژانس‌های معاملات املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران و سایر شهرستان‌ها دسترسی یافته و می‌توانند با تعامل با آنها ملکی متناسب باسلیقه و بودجه خود را بیابند.

در نهایت می‌توان به این نکته اشاره کرد که سامانه هوشمند و تخصصی کیلید به شما یاری می‌رساند تا از بین هزاران ملک مسکونی، اداری، تجاری و از کمترین متراژ تا بیشترین آنها و خانه‌های ویلایی و پنت هاوس‌ها با سهل‌ترین روش، در کوتاه‌ترین زمان و بدون هیچ هزینه اضافی و بازدید حضوری غیر ضروری به مشاهده موارد مختلف بپردازید و به همراه خانواده از طریق این سامانه به بازدید غیر حضور پرداخته و سپس پس از انتخاب گزینه ای مقبول مراتب بازدید نهایی و در نهایت عقد قرارداد خرید و اجاره بپردازید زیرا اپلیکیشن کیلید بیش از هر چیز به آرامش خانوارها، سلامت آنها و همچنین رسیدن به خواسته شما در کوتاهترین زمان ممکن می اندیشد.