پیشرفت‌های صورت گرفته در امکانات تلفن‌های همراه آن‌ها را به یکی از ضروری‌ترین ابزارها برای پیگیری کارهای گوناگون و وظایف ما در زندگی روزمره تبدیل کرده است. شرکت اپل که به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های تولیدکننده گوشی هوشمند در سراسر جهان شناخته می‌شود، به واسطه‌ی خدمات و امکانات ویژه خود تجربه‌ی کاربران را به مرحله‌ی جدیدی ارتقا داده است. اگر می‌خواهید با تعدادی از این خدمات فوق‌العاده کاربردی آشنا شوید و اهمیت مراجعه به اپ استور سیبچه برای دانلود اپلیکیشن‌های مورد‌نیازتان را بدانید، مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

چگونه دانلود خودکار تلگرام ایفون را برداریم؟

538ce3f5-2441-420d-b6ac-66370b963695

تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در ایران و بسیار از کشورهای جهان است که امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با این حال فعال بودن دانلود خودکار در آن می‌تواند در عرض چند ساعت حجم اینترنت شما را تمام کند. خوشبختانه می‌توانید به راحتی به سراغ غیرفعال کردن دانلود خودکار تلگرام بروید که روش انجام آن در ادامه بررسی شده است.

غیرفعال‌سازی دانلود خودکار تلگرام

یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که ذهن کاربران شرکت اپل را به خود مشغول می‌کند و برای رسیدن به پاسخ آن دغدغه دارند، این است: «چگونه دانلود خودکار تلگرام را ببندیم در ایفون». برای انجام این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تلگرام را باز کنید و به قسمت تنظیمات (Settings) بروید.
  • بعد از آن بر روی Data and Storage کلیک کنید.
  • در بخش Automatic Media Download نوع تنظیمات دلخواهتان را برای دانلود خودکار فایل‌ها مشخص کنید.
  • بعد از انجام این کار، تنظیمات به صورت خودکار ذخیره می‌شوند و نیازی به دنبال کردن مراحل اضافه ندارند.

Family sharing در ایفون چیست؟

01d862b4-4da5-400c-9ca0-b52a42e171b3

فمیلی شیرینگ اپل یکی از امکانات جذابی است که در گوشی‌های آیفون یافت می‌شود و کاربران به واسطه‌ی آن می‌توانند با حداکثر شش نفر از اعضای خانواده خود به صورت هماهنگ از محتوا و خدمات گوناگون این شرکت استفاده و به این ترتیب با اشتراک‌گذاری آن‌ها با یکدیگر در هزینه‌های کلی خود صرفه‌جویی کنند. نحوه استفاده از family sharing در ادامه بررسی شده است.

فعال سازی family sharing

به منظور فعال کردن این قابلیت در تلفن همراه خود باید:

  • از قسمت تنظیمات بر روی نام کاربری خود کلیک کنید.
  • گزینه‌ی Set Up Family Sharing را انتخاب کنید.
  • حال نوبت به اضافه کردن اعضای خانواده و مشخص کردن نوع محتوای مورد‌نظر برای استفاده در کنار یکدیگر می‌رسد.

نحوه ترک family sharing هم تا حدودی مطابق با مراحل بالا است؛ با این تفاوت که پس از رفتن به بخش مربوطه باید بر روی گزینه‌ی Stop Using Family Sharing ضربه بزنید.

روش اتصال دسته پلی‌استیشن ۴ به آیفون

befb8a22-ffa6-4756-b88f-96fec9c50dab

بسیاری از کاربران به منظور تجربه‌ی بی‌نظیر از گیمینگ به دنبال پاسخی برای پرسش «چگونه دسته پی اس فور را به آیفون وصل کنیم؟» می‌گردند. این کار با برقراری اتصال بلوتوث در گوشی‌های آیفون و به صورت زیر قابل انجام است:

  • پیش از هر کاری دسته پلی‌استیشن را روشن کنید.
  • دکمه‌های Share و PlayStation را به صورت همزمان نگه دارید تا چراغ دسته به حالت چشمک‌زن تغییر وضعیت دهد.
  • حال در گوشی آیفون وارد بخش تنظیمات و قسمت بلوتوث شوید.
  • از بین فهرست دستگاه‌های بلوتوثی، نام دسته پلی‌استیشن را پیدا کنید و به آن متصل شوید.

راهکارهای دانلود از یوتیوب با ایفون

e4fe64ba-5d1d-4ba2-a39b-0aaeaf44c305

یوتیوب از برترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو با سایر کاربران است که تمامی افراد به وسیله‌ی آن می‌توانند به انواع محتوای سرگرم‌کننده و آموزشی به صورت رایگان دست پیدا کنند. البته گاهی اوقات دردسرهای اتصال به این برنامه به منظور تماشای آنلاین افراد را به استفاده از برنامه دانلود از یوتیوب برای ایفون و تماشای محتواهای مختلف به صورت آفلاین ترغیب می‌کند که یکی از راهکارهای آن در بخش بعد مورد بررسی قرار گرفته است:

دانلود از یوتیوب با سایت y2mate

به منظور دانلود از یوتیوب با سایت کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • لینک ویدیوی دلخواه را از یوتیوب کپی کنید.
  • به سایت y2mate بروید و لینک را در بخش مشخص شده وارد کنید.
  • بعد از انتخاب کیفیت مورد‌نظر می‌توانید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویدیو را دانلود کنید.

چگونه فایل زیپ را در ایفون باز کنیم؟

91afaf98-0154-4677-af35-e44d99b4bcfb

حتماً شما هم حداقل یک‌بار برای کاهش حجم فایل‌های مورد‌نظر به منظور انتقال، آن‌ها را به صورت زیپ درآورده‌اید. با این حال گاهی اوقات افراد برای باز کردن فایل زیپ در ایفون متحمل دردسرهای زیادی می‌شوند در حالی که این کار به سادگی، بدون نیاز به برنامه برای باز کردن فایل در ایفون و با دنبال کردن مراحل زیر امکان‌پذیر است:

  • در قدم اول برای باز کردن فایل زیپ در ایفون باید آن را در بخش Files گوشی خود باز کنید.
  • این برنامه به صورت خودکار تمامی فایل‌های زیپ را از حالت فشرده خارج می‌کند.
  • روی فایل زیپ ضربه بزنید تا محتوای آن به شما نمایش داده شود.

ایردراپ ایفون چیست؟

c52d7f79-3504-4ec7-974c-b3e1d96d7f0e

تمامی دارندگان گوشی‌های شرکت اپل با اصطلاح ایردراپ ایفون به ایفون مواجه شده‌اند و احتمالاً در مورد مفهوم آن کنجکاو هستند. حقیقت این است که ایردراپ به نوعی قابلیت نرم‌افزاری اشاره دارد که به کاربران اجازه می‌تواند انواع فایل‌ها از قبیل عکس، ویدیو و سایر محتواها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه ایردراپ ایفون را فعال کنیم،‌ مطالعه‌ی بخش بعد را از دست ندهید.

راهنمای استفاده از airdrop در ایفون

حال که متوجه شدید ایردراپ ایفون چیست، برای استفاده از آن به نکات و موارد زیر توجه کنید:

  • بلوتوث و وای‌فای هر دو دستگاه شرکت اپل را روشن کنید.
  • فایل‌های دلخواه را انتخاب کنید و بر روی گزینه‌ی Share ضربه بزنید.
  • از بین گزینه‌های نمایش داده شده بر روی Airdrop و دستگاه مقصد کلیک کنید.

چگونه در ایفون پلی لیست بسازیم؟

c3ed5713-5d9e-426c-945e-35d91078c6fa

اگر می‌خواهید تمامی آهنگ‌های دلخواه و محبوبتان را یک جا در کنار هم داشته باشید، می‌توانید به روش‌های گوناگون به سراغ ساخت پلی لیست در آیفون بروید. پلی‌لیست شما می‌تواند چند آلبوم مختلف یک خواننده را شامل شود یا اینکه سبک‌های گوناگونی را در بر بگیرد. در هر صورت تهیه پلی لیست در ایفون برخلاف تصورات عموم مردم کار چندان دشواری نیست و یکی از روش‌های انجام آن به شرح زیر است:

  • برای ساخت پلی لیست در آیفون، اپلیکیشن اپل موزیک را باز کنید.
  • اهنگ‌های دلخواهتان را پیدا کنید و روی آن‌ها ضربه بزنید.
  • از بین گزینه‌های موجود بر روی Add to Playlist کلیک کنید تا این آهنگ‌ها به فهرست پخش جدید شما اضافه شوند.

نمایش آب و هوا روی صفحه گوشی اپل

876f8e19-5871-48d1-bd9c-4608b4149ef9

یکی دیگر از ابزارهای کارآمد گوشی‌های آیفون با طراحی زیبا و کاربر‌پسند، برنامه Weather است که اطلاعات دقیق در مورد میزان بارش، دمای هوا، کیفیت هوا، سرعت و جهت وزش باد و پیش‌بینی‌های روزانه و ساعتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی دیگر نقشه‌های موجود در آن به شما کمک می‌کنند تا تغییرات جوی را به بهترین شکل ممکن پیگیری و برای سفرها و برنامه‌های گوناگونی که در پیش دارید، برنامه‌ریزی کنید. البته بسیاری از کاربران نمی‌دانند که هواشناسی ایفون کجاست و چطور می‌توانند این برنامه را فعال کنند که در ادامه بررسی شده است.

تنظیم آب و هوای ایفون

اگر می‌خواهید بدانید چگونه اب و هوای ایفون را فعال کنیم، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در تنظیمات گوشی خود به بخش Privacy & Security بروید.
  • گزینه‌ی Location Services را فعال کنید.
  • وارد اپلیکیشن Weather شوید و بر روی گزینه‌ی Always یا While Using the App ضربه بزنید تا این برنامه به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد.
  • با این کار اطلاعات دقیق مربوط به آب و هوای محل سکونت شما به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد.

نکته: کاربران می‌توانند ویجت آب و هوا را به صفحه‌ی قفل خود منتقل کنند تا به این طریق همواره به شرایط اقلیمی شهرشان دسترسی داشته باشند.

emergency sos ایفون چیست؟

5551755a-d551-46a1-af27-2516dab8599b

دکمه sos در گوشی چیست؟ در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری می‌توانید با کمک یکی از ویژگی‌های امنیتی ایفون یعنی دکمه sos به سرعت با خدمات اورژانسی محل زندگی خود تماس بگیرد تا با اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما و مطلع کردن مخاطبان مورد‌نظرتان کلیه‌ی کمک‌های مورد نیاز را به سمت شما ارسال کند.

روش فعال‌سازی دکمه‌ی sos

حال که متوجه شدید emergency sos ایفون چیست، برای فعال‌سازی آن می‌توانید از نکات و موارد زیر پیروی کنید:

  • بعد از ورود به بخش تنظیمات به قسمت Emergency SOS بروید.
  • گزینه‌ی Auto Call را فعال کنید تا با فشردن دکمه کناری و نگه داشتن آن به صورت خودکار با شماره اضطراری تعیین شده تماس بگیرد.

فیس ایدی ایفون کجاست؟

726e51fc-adb2-4faa-8881-fb4568b7a5c0

یکی از پرسش‌های کاربران تازه‌کار شرکت اپل این است که فیس ایدی ایفون چیست؟ در حقیقت این شرکت همزمان با معرفی آیفون ۱۰ از این قابلیت رونمایی کرد که با اسکن چهره افراد از آن برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌کند و به این ترتیب ایمنی تلفن را افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید به سراغ فعال‌سازی یا تغییر فیس ایدی ایفون بروید، لازم است به قسمت‌های زیر مراجعه کنید:

  • در اولین گام به منظور تنظیم فیس ایدی ایفون، به قسمت تنظیمات بروید و گزینه‌ی Face ID & Passcode را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب گزینه‌ی Set Up Face ID دستورالعمل‌های نمایش‌داده شده را دنبال کنید تا در نهایت بتوانید از آن برای قفل‌گشایی دستگاه خود یا موارد دیگر استفاده کنید.

سیبچه؛ همراه همیشگی کاربران شرکت اپل

سیبچه برترین و معتبرترین اپ استور ایرانی در سطح کشور است که جدا از فراهم کردن امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل ios برای کاربران، با راه‌اندازی قسمت وبلاگ خود آموزش‌های لازم را هم در اختیار آن‌ها قرار داده است تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از دستگاه‌های شرکت اپل استفاده کنند.