آیا می‌دانید زیباترین شهر عمان کجاست؟ عمان چندسالی است که به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای سفر، مهاجرت و به ویژه ثبت شرکت مطرح شده است. اگر شما هم تصمیم دارید به این کشور مهاجرت کرده و یا حتی یک سفر چند روزه داشته باشید، بد نیست زیباترین شهرهای آن را بشناسید. شهرهایی مثل مسقط (پایتخت عمان) و صحار، به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای عمان، دارای امکانات رفاهی بیشتری بوده و ظاهر مدرن‌تری دارند. این درحالی است که شهر صلاله عمان و شهرهای دیگر، به طبیعت بکر و زیبایشان مشهورند. در ادامه ضمن ارائه یک معرفی جامع از کشور عمان، زیباترین شهرهای این کشور را نیز معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید جهت ثبت شرکت در عمان و یا دریافت مشاوره تخصصی رایگان در مورد ویزای شنگن و ... با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید.

زیباترین شهرهای عمان کدام‌اند؟

مسقط،پایتخت عمان

به بیان TripAdvisor یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های گردشگری در جهان مسقط،یکی از شهرهای کشور عمان و همچنین پایتخت آن محسوب می‌شود. مسقط از بزرگ‌ترین شهرهای عمان محسوب می‌شود که طبق سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۸، حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داشته است. قدمت مسقط به ۹۰۰ سال پیش می‌رسد و یا به عبارت دیگر در قرن ۱۲ میلادی، این شهر تاسیس شده است و بیشتر توریستان داخلی و خارجی مسقط را زیباترین شهر عمان می‌دانند.

اقتصاد در مسقط زیباترین شهر عمان

کار اصلی مردم مسقط، تجارت، نجاری، ماهیگیری و صنعت می‌باشد، همچنین این شهر به تعدادی از کارها از‌جمله طلا سازی، صنایع دستی و نقره سازی هم مشهور است.

وجود دریا در این منطقه، باعث ایجاد شغل‌های مختلف و گوناگونی در سطح شهر شده است. مثلا صید ماهی در تمام طول ساحل مسقط دیده می‌شود و اکثر مردم که در ناحیه‌ی ساحلی این شهر زندگی می‌کنند، در زمان و فصول ماهیگیری به این کار روی می‌آورند. لازم به ذکر است، حکومت این کشور هم از مردمان ماهیگیر حمایت می‌کند و به این منظور یک روستای مدرن را برای این افراد فراهم کرده است. این روستا در ساحل مسقط پایه گذاری شده و به نام سداب شناخته شده می‌باشد.

حکومت، خانه‌های روستای سداب را به طور رایگان به صیادانی که در این ساحل فعالیت می‌کنند، اهدا کرده است. همچنین ساخت نوعی حلوا به نام حلوای امانی یا مسقطی در این شهر بسیار رایج می‌باشد.

جغرافیا در مسقط

این شهر میان خلیج عمان و کوه حجر شرقی قرار دارد. از مهم‌ترین بندرهای عمان و البته یکی از جالب و عجیب‌ترین بنادر در کل جهان به حساب می‌آید. دور تا دور این بندر را کوه‌ها احاطه کرده‌اند که، فاقد هرگونه پوشش نباتی هستند. همچنین صخره‌های درشت، زیبا و درخشنده در اطراف این بندر دیده می‌شود. کوه‌هایی که در پیش نیز به آن‌ها اشاره شد، کل بندر مسقط را احاطه کرده است، اما جالب است بدانید این کوه‌ها با فاصله‌ی جدا از هم قرار گرفته‌اند، لذا بدین وسیله می‌توان به پشت کوه‌ها راه یافت.

مکان‌های گردشگری مسقط

در کشور عمان، شهرهای مختلفی وجود دارد و به همین دلیل، در این کشور جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد. از جمله شهرهایی که در این کشور وجود دارد می‌توان به مسقط اشاره کرد. این شهر هم از نظر موقعیت جغرافیایی و هم از نظر موقعیت طبیعی در شرایط خاصی قرار گرفته است؛ به همین دلیل به عنوان یکی از شهرهای پرجاذبه در کشور عمان، به حساب می‌آید. هرساله جمعیت زیادی از افراد به عنوان سفرهای کاری و گردشگری وارد کشور عمان و پس از آن شهر زیبای مسقط می‌شوند.

مسجد جامع سلطان قابوس

در این شهر مسجد سلطان قابوس واقع شده است که طبق گفته Lonely Planet  یکی از سایت های راهنمای سفر مشهور، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد مدرن جهان محسوب می‌شود که درسال ۲۰۰۱ ساخته شد

یکی از مشهورترین چیزهایی که در این مکان قرار گرفته است، فرش این مسجد است. فرش نمازگزاران در این مسجد کل مکانی را که برای اقامه‌ی نماز درنظر گرفته شده است را می‌پوشاند. در طراحی و ساخت این فرش از سنت فرش و قالی بافی در شهرهای تبریز، اصفهان و کاشان بهره‌ برداری شده است و به همین خاطر این فرش به یکی از زیباترین فرش‌ها تبدیل شده است. اندازه‌ی آن به قدری بزرگ است که به طور تقریب چهار سال برای بافت و طراحی و ساخت آن زمان برده است. همچنین وزن آن به چیزی حدود ۲۱ تن می‌رسد.

بهترین شهرهای عمان برای کار و زندگی مهاجران

96f758e6-8dc1-454d-b2fe-5b68af745e95

قطعا کشور عمان هم مانند ایران، دارای شهرهای مختلف با موقعیت‌های متفاوت است؛ از همین رو اگر قصد مهاجرت به عمان را دارید، بهتر است که در ابتدا از موقعیت بهترین شهرهای آن آگاهی داشته باشید. بنابراین ما در ادامه، برخی از بهترین شهرهای عمان برای کار و زندگی را به شما معرفی می‌کنیم:

1.معرفی شهر مسقط

اولین و مهم‌ترین انتخاب برای هر شخصی در عمان، شهر مسقط است. این شهر به عنوان محبوب‌ترین و توریستی‌ترین شهر در عمان است که افراد برای کار و زندگی آن را انتخاب می‌کنند.این شهر در امتداد خلیج عمان و تنگه هرمز قرار گرفته است و نمادی از زندگی مدرن و تاریخی را نشان می‌دهد. این شهر دارای مساجد بسیار زیبا و مکان‌های تاریخی فوق‌العاده زیبا است که برای گردشگری هم گزینه مناسبی محسوب می‌شود. همچنین علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و مرکز خریدهای فوق‌العاده لوکس، از بعد تجاری این شهر نباید بگذریم.

بخش عمده‌ای از اقتصاد مسقط، از راه تجارت نفت، گاز و حمل و نقل پیشرفت می‌کند. همچنین صادرات خرما، مروارید و ماهی هم جزو ویژگی‌های تجاری این شهر محسوب می‌شود. نکته مهم درباره این شهر، احداث پتروشیمی عمان در سال 1962 عمان بوده است. همین موضوع سبب شده است که شرکت‌های تجاری بزرگی در این شهر فعالیت داشته باشند. مهمترین مشاغلی که در این شهر درآمد خوبی دارند شامل مهندس نفت، مهندس نرم‌افزار، مهندس سازه، مهندس مکانیک، زنجیره تامین، مسئول کنترل اسناد و معلمی است. شما می‌توانید برای زندگی در مسقط به شش ایالت مسقط، قوریات، مطرح، العمیرات، بووشار و السیب مراجعه کنید. همچنین مسجد سلطان قابوس را هم برای زندگی فراموش نکنید.

2. معرفی شهر صور

شهر صور دومین مکانی است که جزو بهترین شهر عمان برای زندگی شناخته می‌شود؛ چرا که این شهر جزو مناطق ساحلی و با آب و هوای فوق‌العاده مطلوب در حاشیه خلیج عمان است. از همین رو با روحیات ایرانیان، همخوانی خوبی دارد. شهر صور در فاصله 150 کیلومتری از مسقط است و به عنوان یکی از مهمترین بندرهای عمان شناخته می‌شود. همین ویژگی سبب شده است که شهر صور به در صنعت کشتی‌سازی، حرفی برای گفتن داشته باشد.

در حال حاضر شرکت‌ها و برندهای تجاری موفقی در این شهر به پیشرفت رسیده‌اند؛ از همین رو شهر صور، به عنوان پل ارتباطی بین شبه جزیره عربستان شناخته می‌شود. اگر شما هم در زمینه‌های مختلفی از جمله بهداشت و درمان، پذیرش، راننده ماشین سنگین، دندانپزشکی، بازاریاب، تکنسین داروسازی، معاون فروش، مهندسی فناوری اطلاعات، طراح گرافیک و کارشناس منابع انسانی متخصص هستید، شهر صور را برای زندگی انتخاب کنید.

3. معرفی شهر صلاله

به کفته National Geographic که مجله معتبر است و مقالات و گزارش‌های تصویری جذابی درباره مکان‌های مختلف جهان منتشر می‌کند. شهر صلاله در منطقه جنوبی عمان قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای این کشور شناخته می‌شود. بسیاری از ایرانیان این شهر را مقصد خوبی برای زندگی می‌دانند؛ چرا که دارای تنوع زیست محیطی فوق‌العاده‌ای است و آب‌وهوای مطلوبی دارد. همچنین صلاله، یکی از بندرهای کاربردی در شبه جزیره است که کشورهای آفریقا، آسیا و خاورمیانه را به هم متصل می‌کند.

از نظر اقتصادی هم شهر صلاله در بهترین موقعیت خود قرار دارد؛ چرا که با وجود توریستی بودن و بندی بودن این شهر، قطعا موقعیت‌های شغلی مختلفی را می‌توانید در آن پیدا کنید. یکی از مهمترین موسسه‌ها در شهر صلاله، Hyatt است که به عنوان مرکز جدید برای صنایع سنگین خاورمیانه هم شناخته می‌شود. مهمترین مشاغل پر درآمد در این کشور شامل پرستار، حسابدار، راننده کامیون، دستیار دندانپزشک، صندوقدار، مسئول پذیرش، تکنسین داروسازی، بهداشت و درمان و بازاریاب است.

4. معرفی شهر برکاء

شهر ساحلی برکاء در منطقه البینه قرار گرفته است که به عنوان یکی از شهرهای خوش آب‌وهوای عمان شناخته می‌شود. در این منطقه کشاورزی، اسب سواری، شتر سواری، ماهیگیری، پخت حلوا و گاوبازی بسیار رواج دارد. از طرفی جدای از فعالیت‌های تفریحی و سنتی، برکاء جزو شهرهای مهم در زمینه اقتصادی هم به شمار می‌رود.

اگر به دنبال ارزان‌ترین شهر برای زندگی در عمان هستید، برکاء گزینه خوبی برای شما است. همچنین مشاغل مورد نیاز در این شهر شامل مهندسی فناوری اطلاعات، گارد امنیتی، حسابدار، صندوقدار و مهندس مکانیک است.

5. معرفی شهر صحار

خبرگزاری‌های رسمی عمان مانند (Oman News Agency (ONA و Times of Oman  بیان کرده اند یکی از بهترین شهرهای عمان برای کار و زندگی، صحار است که زندگی در عمان برای ایرانیان را آسان‌تر می‌کند. این شهر نزدیک به جزیره ساوادی است و یکی از مهم‌ترین ذخایر مس در عمان هم شناخته می‌شود. وجود ذخایر مس در این شهر سبب شده است که صحار به عنوان صنعتی‌ترین شهر عمان نام برده شود.