به گزارش پارس نیوز ، کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: از نیمه دوم هفته آتی با ورود و نفوذ اولین موج سرمایی به استان، شاهد کاهش محسوس دمای طی روز و صبحگاهی هستیم.

"روح‌الله زاهدی" اظهار کرد: امروز و فردا شرایط جوی مانند روز گذشته است و تغییر قابل ملاحظه‌ای نداریم.

وی افزود: از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده، شاهد وزش باد شدید به خصوص در اواسط روز هستیم و سرعت وزش باد به ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این استان‌های کشور امروز بارانی است

روز شنبه (۲۸ مهر) بارش در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل ادامه خواهد داشت و طی روزهای پنجشنبه تا شنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب و مرکز کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: در این مدت در نقاط مختلف استان وزش باد شدید را داریم و در مناطق مرتفع‌تر مثل مناطق شمالی استان سرعت باد بیشتر است.

زاهدی تاکید کرد: بعد از آن رفته رفته سرعت باد کاهش پیدا می‌کند و در نیمه دوم هفته آتی شاهد ورود و نفوذ اولین موج سرمایی به استان همدان هستیم.

وی گفت: با ورود موج سرما در نیمه دوم هفته آتی، دماهای طی روز به کمتر از ۲۰ درجه سانتیگراد و دماهای صبحگاهی به صفر درجه و حتی یک تا ۲ درجه زیر صفر کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: کمینه و بیشینه دما در ایستگاه فرودگاه همدان طی ۲۴ ساعت اخیر، هشت و ۲۶ درجه سانتیگراد بوده است.

زاهدی اظهار کرد: در این مدت بهار با پنج درجه سانتیگراد خنکترین و اسدآباد، فامنین، نهاوند و قهاوند با دمای ۲۷ درجه گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شده‌اند.

 آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.