مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، با اشاره به ویژگی هایی که وزرای کابینه دولت چهاردهم باید داشته باشند، بیان کرد: وزرای پیشنهادی دولت به مجلس معرفی شده‌اند . مجلس نیز قطعا همکاری لازم را با دولت خواهد داشت تا کابینه تشکیل شود.

وی افزود: باتوجه به شرایطی که امروز کشور دارد، کلیه وزارتخانه ها نیازمند وزرایی بوده که با برنامه به میدان آمده و برای حل مشکلات کشور گام بردارند. حل مشکلات مردم  به ویژه در حوزه اقتصادی نیازمند وزرایی کارآمد و متخصص همراه با برنامه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی باتوجه به دریای مطالباتی که در حوزه راه و شهرسازی وجود دارد، گفت: وزیر راه و شهرسازی باید یک ژنرال واقعی باشد. نه فردی که صرفا علاقه مند است که وزیر راه و شهرسازی شود. در وزارت راه و شهرسازی حل مشکلات معیشتی رانندگان برون شهری بار و مسافر یک ضرورت است. توجه به مسائل و مشکلات افرادی که در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی تلاش می‌کنند نیازمند برنامه است.

یوسفی تصریح کرد: توسعه فرودگاه ها و تبدیل ایران به هاب منطقه ای ارتباطی نیازمند یک ژنرال واقعی است. اجرای برنامه واقعی مبتنی بر اسناد بالادستی مانند برنامه هفتم و قوانین مصرح، ژنرال واقعی می خواهد که یک کارنامه مشخص داشته باشد. ما نباید به عقب برگردیم.