علا الدین بروجردی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه افزایش فروش نفت و گاز و همچنین بهره وری انرژی گفت: دولت سیزدهم در فعال کردن دیپلماسی انرژی و فروش نفت و گاز موفق عمل کرده است و این فروش بالای نفت  و گاز علی رغم تحریم های فزآینده آمریکا محقق شد.

وی در ادامه بیان کرد: میزان فروش فرآورده های نفتی به میزان بالایی رشد پیدا کرد به نحوی که نمایندگان کنگره آمریکا هم بر این مسئله تاکید کردند که علی رغم تحریم های حداکثری و فشار حداکثری ایران توانست این تحریم ها را خنثی و به میزان بالایی فروش نفت و گاز را رونق بدهد.

بروجردی خاطرنشان کرد: بزرگترین خریدار نفت ما کشور چین بود و با توجه به این موفقیت باید این سیاست توسط دولت آینده هم در پیش گرفته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این فعال کردن دیپلماسی انرژی به این نحوه و افزایش تجارت نفت و گاز تا زمانی که تحریم ها وجود دارد باید ادامه داشته باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد: از زمانی که این مسیر شروع شده و کشور ما به کشورهای منطقه وارد مبادلات انرژی شده است این مسئله به رشد سرمایه گذاری خارجی هم منجر شده است. این سرمایه گذاری های خارجی در صنعت نفت و گاز بیشتر از سوی کشورهای روسیه و چین است و باعث توسعه زیر ساخت های انرژی کشور می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مسئله با ما کمک می کند برای توسعه زیر ساخت های نفت و گاز سرمایه گذاران خارجی جذب کنیم تا بتوانیم پروژه های عظیم نفت و گاز که نیازمند منابع مالی کلانی است را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/