رمضانعلی سنگدوینی ، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، گفت: ابتدا در زمان دولت‌های نهم و دهم به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید بنزین و افزایش روزافزون مصرف، همچنین تولید مناسب گاز طبیعی در کشور، توسعه CNG جدی گرفته شد، ضمن آنکه این سوخت ارزان‌تر نیز بود تا جایی که امروز CNG حدود 24 درصد سبد سوخت حمل و نقل کشور را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: این در حالی است که امروز مصرف بنزین به شدت افزایش یافته و تولید بیشتر هزینه بسیار بالا به کشور تحمیل می‌کند، به‌همین دلیل جایگزینی سوخت دیگری و تولید بنزین با هدف صادرات و کسب درآمد ارزی، برای کشور بسیار سودآور خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین افزود: میان دو سوخت LPG و CNG، به‌یقین LPG برای موتور خودروهای سبک مناسب‌تر است، چراکه اولی به لحاظ غلظت چرب‌تر بوده اما دومی سوخت خشکی است. ضمن آنکه تولید LPG به‌دلیل گستردگی این منابع خدادادی در داخل کشور به صرفه‌تر است، بنابراین نمایندگان در زمان اصلاح و تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه بر توسعه این سوخت‌ها به ویژه LPG طی 5 سال آتی تاکید کردند.

سنگدوینی با بیان اینکه حدود 80 کشور در سراسر جهان از سوخت‌های LPG و CNG برای حمل و نقل عمومی خود استفاده می‌کنند، اظهار کرد: در مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد؛ یک و نیم تن LPG برای مصرف در جایگاه‌های سوخت توزیع شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بر ضرورت رونق خودروهای برقی و استفاده از الکتریسیته تاکید کرد و افزود: استفاده از سوخت‌های جایگزین منجر به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، صادرات بیشتر این سوخت و در نهایت ارزآوری برای کشور خواهد شد، ضمن آنکه باید جلوی قاچاق بنزین و گازوئیل را هم گرفت چراکه ضررهای بسیاری به لحاظ اقتصادی به کشور می‌رساند.