به گزارش پارس نیوز ،‌ صادق ضیائیان گفت با ورود این سامانه از فردا (جمعه، ۲۷ مهر)، کاهش دما و بارش‌ها در برخی نقاط کشور آغاز می‌شود. وی اضافه کرد که امروز (پنجشنبه، ۲۶ مهر)، افزایش ابر و رگبار پراکنده در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر اتفاق خواهد افتاد، و در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

به گفته او، در روزهای جمعه و شنبه (۲۸ مهر)، به دلیل نفوذ جریان‌های شمالی به غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش همراه با کاهش نسبی دما در غرب مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد که روزهای جمعه و شنبه، در برخی از مناطق غرب و شمال غرب کشور و نیز دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر، افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید به همراه خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک نیز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی افزود: روز یکشنبه (۲۹ مهر)، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان ادامه دارد و در ارتفاعات بارش برف نیز همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

او در پایان اعلام کرد: هوای تهران امروز صاف تا کمی ابری با وزش باد و گاهی افزایش باد بوده، و دما بین ۱۷ تا ۲۷ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. فردا هوا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و افزایش دما تا حداقل ۱۷ و حداکثر ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.