به گزارش پارس نیوز به نقل از ایلنا، جمعی از بازنشستگان لشکری در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم واریز مبلغ متناسب‌سازی خبر دادند و گفتند: ساعاتی پیش مستمری را واریز کردند اما این بار نیز خبری از پرداختِ مبلغ متناسب‌سازی نبود.

آن‌ها گفتند: قرار بود ماه قبل متناسب‌سازی اجرا شود و قول‌هایی دادند اما به قول خود عمل نکردند. ۶ ماه از سال گذشت و هنوز قانون را اجرا نکرده‌اند. 

این بازنشستگان می‌گویند: ظاهرا همان مبلغ ۳ میلیون تومان مابه‌التفاوت را به خاطر انتخابات واریز کرده بودند!

لازم به ذکر است ؛ محمد کردی، رئیس کانون بازنشستگان کشوری استان البرز با بیان اینکه براساس برنامه هفتم توسعه همسان سازی حقوق بازنشستگان براساس فرمول ۳۰-۳۰-۴۰ باید از ابتدای سال جاری اجرا خواهد شد ، گفت: متاسفانه تاخیر در تدوین آیین‌نامه اجرایی موجب شد تا بازنشستگان برای سه ماهه فروردین، اردیبهشت و خرداد جمعا سه میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب دریافت کنند و قرار بود مابقی با تدوین آیین نامه اجرایی و صدور احکام جدید در حقوق بازنشستگان اعمال شود اما تا این لحظه اتفاقی نیفتاده است.

گفتنی است مبلغ علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان برای برخی افراد واریز شده است. برای عده ای نیز این مبلغ تا سقف سه میلیون تومان و برای عده ای دیگر کمتر از سه میلیون تومان پرداخت شده است.

حال باید منتظر ماند تا چه زمانی تکلیف واریز معوقات همسان سازی و واریز مطالبات بازنشستگان یکسره خواهد شد.