بعد از اشتباه بزرگی که در پرونده تراکتورسازی تبریز رخ داد و رای شورای حل اختلاف فیفا در مورد محرومیت این تیم از پنجره نقل و انتقالات زمستانی نادیده گرفته شد فدراسیون فوتبال درصدد بررسی وضعیت بازیکنان خارجی تیم های لیگ برتری است و در صورتی که پرداختی های باشگاه ها به بازیکنان خارجی به گونه ای باشد که احتمال شکایت آنها به شورای حل اختلاف مطرح باشد به باشگاه ها تذکر خواهد داد.


در سال های اخیر و با حضور بازیکنان خارجی در تیم های لیگ برتری پرونده های زیادی در شورای حل اختلاف فیفا مطرح شده و تاکنون رای های زیادی علیه تیم های ایرانی صادر شده است.


بعد از این اشتباه بزرگ حاال فدراسیون فوتبال می خواهد یک گام جلوتر باشد. پیش از طرح شکایت در شورای حل اختلاف پرونده بازیکنان خارجی از جمله میزان قرارداد و پرداختی ها بررسی خواهد شد و کمیته انضباطی به باشگاه ها در مورد وضعیت بحرانی بازیکنان خارجی تذکر خواهد داد تا پرونده های جدیدی در شورای حل اختلاف فیفا شکل نگیرد.


در ابتدای فصل فدراسیون فوتبال می خواست شکایت خارجی ها را به فیفا مممنوع کند و شورای حل اختلاف را در داخل کشور تشکیل دهد که بازیکنان خارجی تیم های لیگ برتری این بند را امضاء نکرده اند.