گل گهر سیرجان سال های سال بودکه با مربیگری قاسم شهبا فقط به دنبال حضور در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور و کسب تجربه در این بازی ها بود اما یکی دو فصلی است با بکارگیری از مربیان غیر بومی استراتژی را تغییر داده و به دنبال صعود به لیگ برتر است.


تعیین این استراتژی بعد از آن صورت گرفت که کارخانه گل گهر مجموعه ورزشی خود را افتتاح کرد. مجموعه ای که استادیوم فوتبال استاندارد هم دارد و اگر گل گهر به لیگ برتر صعود کند با مشکل مس سرچشمه مواجه نخواهد شد که بالاجبار دیدارهای خانگی خود را در کرمان برگزار می کرد.


صعود گل گهر به لیگ برتر برای وینگو بگوویچ هم تاریخی خواهد بود. مربی ای که از حضورش در فوتبال ایران نزدیک به دو دهه می گذرد و دیگر باید او را یک مربی ایرانی فرض کنیم. وینگو با وجود اینکه در سال های اخیر در چند تیم دسته اولی مربیگری کرده هنوز صعود به لیگ برتر را جشن نگرفته است. البته او یکی دو بار با تیم های تحت هدایتش از جمله مس رفسنجان تا یک قدمی صعود به لیگ برتر پیش آمده است اما پدیده بدی به نام پلی آف او را در حسرت صعود به لیگ برتر باقی گذاشت.


اما خوشبختانه این فصل پدیده پلی آف از لیگ یک برداشته شده و تیم های اول و دوم مستقیم به لیگ برتر صعود می کنند. هر چند خیلی ها می گویند عادلانه نیست از لیگ یک 18 تیمی دو تیم به لیگ برتر صعود کنند.

پایان حسرت وینکو (عکس)

پایان حسرت وینکو (عکس)