به گزارش پارس به نقل از ایسنا، یوآخیم لوو که همانند سرمربیان تمام تیم های ملی فوتبال جهان حق رای دارد، تصمیم گرفته است به دلیل حضور ۵ بازیکن از تیم ملی آلمان در فهرست نهایی نامزدهای دریافت عنوان بهترین بازیکن جهان، به هیچ کس رای ندهد.

مانوئل نویر، فیلیپ لام، باستین شواین اشتایگر و توماس مولر، بازیکنان بایرن مونیخ و مسوت اوزیل، ستاره آرسنال ۵ بازیکنی هستند که در فهرست نهایی نامزدهای دریافت توپ طلای سال ۲۰۱۳ قرار دارند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال آلمان درباره تصمیم لوو به بیلد گفت: او می خواهد با رای ندادن رفتار بیطرفانه ای پیش بگیرد و به همین دلیل به هیچ بازیکنی رای نخواهد داد. از یک سو مایه افتخار است که ۵ بازیکن آلمانی در فهرست نهایی قرار دارند اما از طرف دیگر این مسئله سرمربی تیم ملی را در تنگنا قرار می دهد.

به گزار ش ایسنا در فرمی که فیفا به سرمربیان و کاپیتان های تیم ملی تمام کشورهای جهان می دهد، سه جای خالی وجود دارد که نفرات برگزیده شده به ترتیب ۵،۳ و ۱ امتیاز دریافت می کنند. در صورتی که لوو تصمیم می گرفت در انتخاب بهترین بازیکن جهان ایفای نقش کند، به ناچار باید روی نام دو تن از بازیکنانش قلم می کشید.