به گزارش پارس به نقل از  خبرگزاری فارس،مالک شجاعی جشوقانی ، مجری ـ کارشناس برنامه زاویه (شبکه چهارم سیما) اظهار داشت: برنامه این هفته دنباله سری موضوعات داعش و تکفیری‌ها است منتها با تأکید ویژه بر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس جمهور ترکمنستان با محوریت داعش و گروه‌های تکفیری.

وی با اشاره به تأکید رهبری در موضوع حرکت‌های فکری اسلامی معتدل و عقلانی اظهار داشت: محور برنامه این هفته مباحث رهبری به علاوه نقش غرب در تکوین داعش، مواجهه صحیح با این پدیده، راه‌های فکری و ریشه‌های فکری داعش و راهکارهای گفتمانی در سه سطح ملی،‌ جهان اسلام و غرب خواهد بود.

شجاعی در ادامه افزود: یکی از نکات مورد تأکید ما بحث تقویت گفتمان عقلانی از دین در برابر گفتمان سلفی و اخباری گری که داعش از آن حمایت می‌کند،‌ خواهد بود.

وی با اشاره به آثاری که تاکنون در زمینه داعش منتشر شده، گفت: براساس آماری که بنده از خانه کتاب و کتابخانه ملی گرفتم تاکنون شش کتاب درباره داعش نوشته شده با وجود بیش از یک میلیون رکوردی که در رسانه‌ها و مقالات و آثار دیگر وجود دارد.

شجاعی اظهار داشت: حمیدرضا دهقانی پوده، کاردار سابق ایران در لبنان، رئیس سابق مرکز مطالعات خاورمیانه و خلیج فارس و نماینده ایران نزد سازمان همکاری‌های اسلامی و آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین و رییس انجمن علمی فقه و حقوق حوزه علمیه قم سخنرانان و مهمانان این نشست خواهند بود.

برنامه زاویه چهارشنبه‌ها، ساعت 22:30 از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود.