به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد سالاری در نخستین جلسه علنی شورا در سال جدید پس از گزارش سید محمد هاشمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه برق در شهر تهران ضمن مثبت خواندن دعوت از مسئولین مختلف دولتی به صحن شورا اظهارداشت: تقاضا دارم در راستای تکمیل این اقدام مثبت کارگروهی به منظور پیگیری نکات مطرح شده در این جلسات تشکیل شود تا موارد ذکر شده عملیاتی شوند، چراکه با توجه به گستردگی کلانشهر تهران در کنار خدماتی که توسط این شرکت ارائه می شود مشکلاتی نیز وجود دارد که رفع آنها ضروری است لذا پیشنهاد می کنم این کارگروه از همین جلسه تشکیل شود.

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: وزارت نیرو و شهرداری تهران می بایست یک چشم انداز یا نقشه جامعی برای کانال های تاسیسات شهر تهران داشته باشند چراکه در زمان بحران و حوادث غیرمترقبه شبکه های برق و امثالهم یکی از تهدیدات جدی برای شهر و مردم است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: اگر مدیریت یکپارچه شهری تحقق می یافت تمام پروژه های عمرانی که توسط شهرداری انجام می شود همزمان با اجرای پروژه ها تامین امنیت کانال های تاسیسات نیز انجام می شد که نمونه بارز آن در پل صدر اجرا شد.

وی با اشاره به تصاویر منتشر شده در صحن شورا از وجود دکل های انتقال برق نیروگاه بعثت که حدود ۶۰ هکتار از فضای سبز اطراف این خطوط را در منطقه ۱۶ محبوس کرده و موجب عدم امنیت برای شهروندان است گفت: با توجه به اینکه انتقال کابل ها به زیر زمین هزینه بر می باشد می توان در معادله ای با فروش یکصدم این بوستان چند هکتاری هزینه انتقال را تامین کرد که تمام فضای مورد استفاده مردم سلامت و ایمن شود.

سالاری با اشاره به گلایه جعفری، مدیر عامل سازمان پسماند از کاهش قیمت خرید تضمینی برقی که از پسماند ایجاد می شود اظهار داشت: از آنجایی تمام تلاش دولت و مدیریت شهری برای تولید برق از پسماند است اگر هزینه خرید آن کاهش یابد بر خلاف سیاست های تشویقی است.

در پایان جلسه مهدی چمران رییس شورای شهر تهران از کمیسیون های عمران ، شهرسازی و سلامت درخواست تشکیل کارگروهی به منظور پیگیری و جمع بندی و صدور دستورالعمل برای موارد مطروحه شد.