به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر، اسکار کوپرمن رهبر یکی از جنبش های اجتماعی آرژانتین می گوید: هدف ما نشان دادن مخالفت قاطع همه گروه های آرژانتینی با جنگ طلبی امریکا است. ما یک سری اقدامات اعتراض امیز از جمله تظاهرات گسترده ضد امریکایی در کشور را برنامه ریزی کردیم که در این هفته اغاز می شود.


تظاهرات ضد امریکایی و ضد صهیونیستی طی چند سال گذشته بویژه پس از تجاوز نظامی صهیونیست ها به لبنان در آرژانتین اغاز شده که در تاریخ این کشور کم نظیر بوده است. آرژانتین در دهه هفتاد و هشتاد میلادی تحت حاکمیت رژیم های نظامی دست نشانده امریکا بود.
روبرتو پردیا از تشکل سیاسی لیبرس دل پئوبلو Libers del Pueblo می گوید: ما زمانی در آرژانتین قربانی جنایات امریکا بودیم و هزاران نفر از جوانان ما شکنجه و کشته شدند، شاید به همین دلیل است که ملت سوریه را بهتر درک می کنیم و نمی توانیم در برابر شرایطی که امریکا در سوریه بوجود اورده ساکت باشیم.


آرژانتین در حال حاضر ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد را برعهده داشته و مخالف هر نوع اقدام نظامی ضد سوریه است. موضعی که مورد حمایت دیگر کشورهای منطقه از جمله ونزوئلا بولیوی و برزیل است.