به گزارش پارس ، پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت وگو با فارس، درباره موضع ملت و دولت ایران در قبال خط مقدم مقاومت در سوریه و حمایت از این کشور اظهار داشت: امروز سوریه در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی قرار دارد و شکسته شدن عقبه استراتژیک دفاعی ما دشمن را به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک خواهد کرد.

سروری با بیان اینکه سوریه یکی از کشورهایی بود که در زمان جنگ تحمیلی مانع از تشکیل اجماع عربی علیه ایران شد، افزود: سوریه در واقع متحد استراتژیک ما در جنگ بود و برای این کار نیز هزینه داد و امروز که به عنوان خط مقدم مبارزه با اسرائیل و دفاع از فلسطین قرار دارد و به همین دلیل نیز زیر هجمه سنگین است، انتظار نمی رود افرادی از داخل به دشمن چراغ سبز نشان دهند و حرف آنها را تکرار کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان ادامه داد: برخی از این افراد که چنین مواضعی می گیرند در مبارزه با آمریکا و اسرائیل سابقه درخشانی داشته و صاحب کتاب هستند از این رو توقع نمی رود با چرخش ۱۸۰ درجه ای با کسانی که در خط فشار علیه سوریه هستند، هم موضع شوند.

وی با ابراز امیدواری برای اینکه این تحلیل وجود خارجی نداشته باشد و برخی افراد نخواهند در داخل کشور در جهت تضعیف خط مقاومت قدم بردارند، تصریح کرد: امروز باید بیشترین سؤال ها را از سازمان ملل پرسید که چرا در خاموشی مطلق اجازه داد تا آمریکا بدون مجوز به عراق حمله کند و جان یک میلیون نفر را بگیرد و خسارات مادی و معنوی زیادی را به این کشور وارد کند و موجی از تروریسم در منطقه بپروراند.

« آمریکا با شعار واهی نابودی سلاح کشتار جمعی که بعدا خودشان اعتراف کردند هیچ سلاح کشتار جمعی در عراق پیدا نشده است به این کشور لشکرکشی کرد بنابراین سکوت سازمان ملل در آن مقطع باعث می شود که ما دوباره شاهد تکرار این جنایات در سوریه باشیم. »

سروری ضمن بیان این مطلب در پایان خاطرنشان کرد: سکوت قبرستانی سازمان ملل در قبال اقدامات آمریکا باعث شده اوباما جسورانه و گستاخانه تصمیم به حمله به سوریه بگیرد و جان و امکانات این کشور را تهدید کند؛ آن هم فقط به خاطر اینکه سازمان ملل قدرت و شهامت مقابله با زیاده خواهی آمریکا را ندارد.