به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، بررسی صلاحیت و برنامه های وزرای پیشنهادی دولت یازدهم که از روز دوشنبه هفته جاری (۲۱ مرداد ۹۲) آغاز شده، امروز و با بررسی سه وزیر باقی مانده، سخنرانی رئیس جمهور و در نهایت رأی گیری در خصوص اعتماد به وزرا به پایان می رسد.

بررسی صلاحیت و برنامه های وزرای پیشنهادی، به ترتیب حروف الفبا، با بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آغاز شد و بهارستان نشینان تا پایان جلسه هفتم بررسی صلاحیتها، کار بررسی ۱۵ وزیر پیشنهادی را به پایان رسانده اند.

بر اساس آئین نامه داخلی، موافقین و مخالفین وزرا هر کدام ۱۵ دقیقه فرصت دارند تا به بیان نظرات خود بپردازند و برای هر وزیر حد اکثر سه موافق و سه مخالف سخنرانی می کنند و به شخص وزیر نیز ۳۰ دقیقه زمان داده می شود تا به دفاع از برنامه های خود بپردازد و بر این اساس بررسی صلاحیت و برنامه های هر وزیر بیش از یک ساعت به طور می انجامد.

طبق برنامه، بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه های نفت، نیرو و ورزش و جوانان در جلسه امروز عصر مجلس که هشتمین جلسه بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی نیز است انجام می شود و بعد از سخنان رئیس جمهور دو ساعت زمان برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی اختصاص می یابد.