به گزارش پارس ، محمود واثق عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت وگو بافارس، با بیان اینکه دولتمردانی که در کابینه یازدهم قرار می گیرند باید اهل کار و تلاش شبانه روزی باشند نه اهل سیاست بازی گفت: کشور با توجه به مشکلات گوناگون مردم به افراد متخصصی که اهل کار و تلاش باشند نیاز دارد.

وی با بیان اینکه از ویژگی های اصلی وزرای جمهوری اسلامی ایران، باید پایبندی بر آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در عمل و شعار باشد، افزود: در زمینه ی اقتصادی باید بر اساس تولید ملی و اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم تا عزت و استقلال اقتصادی کشور حفظ شود و در سیاست خارجه نیز باید بر اساس منافع ملی، چارچوب های انقلاب اسلامی و دیدگاه های مقام معظم رهبری حرکت شود.

وی با بیان اینکه منظور از دولت اعتدال این نیست که در مقابل دشمنان کوتاه بیاییم و از حق مان عدول کنیم و به بهانه حل مشکلات معیشتی از مبانی انقلاب غفلت کنیم، خاطر نشان کرد: سیاست خارجه دولت بعدی باید مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت باشد.

وی در پایان با بیان اینکه اعضای کابینه جدید باید از تصمیم های عجولانه پرهیز کنند و تصمیم های پخته و با تدبیر بگیرند، تاکید کرد: این دولت چنانچه به شعارهایی که داده عمل کند قطعا موفق خواهد بود.