به گزارش پارس به نقل از مشرق، با نزدیک شدن به پایان کار دولت محمود احمدی نژاد رایزنی ها برای انتخاب افراد کابینه شدت یافته است.

در این میان معاون اولی رییس جمهور یکی از مهمترین پست هایی است که هم اکنون گمانه های فراوانی در مورد آن مطرح است. پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات بیشترین احتمالات بر این پایه استوار بود که محمد رضا عارف احتمالا به عنوان معاون اول دولت جدید معرفی خواهد شد.

این احتمال از آنجا قوت بیشتری یافته بود که محمد رضا عارف برای به اجماع رسیدن اصلاح طلبان دو روز مانده به انتخابات از نازمدی انصراف داده بود.

اما در چند روز اخیر شنیده ها حاکی از بررسی افرادی غیر از محمد رضا عارف است.

در همین راستا، برخی نزدیکان خاتمی در دیدار با حسن روحانی از وی خواسته اند با توجه به مشکلات موجود در عرصه اقتصاد و تولید از محمد شریعتمداری به عنوان معاون اولی دولت خود استفاده نماید.

پیرامون همین موضع هفته نامه مثلث نوشت: محمد فروزنده نیز در حال حاضر شانس زیادی را برای برعهده گرفتن این سمت (معاون اولی) دارد.

محمد فروزنده وزیر دفاع دولت هاشمی رفسنجانی بود و از سال ۱۳۷۸ جانشین محسن رفیق دوست و رییس بنیاد مستضعفان شد.

- در بخشی از کتاب خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد محمد فرزونده آمده است:

ساعت هفت صبح به مجلس رسیدم. در گزارش های صبح باز هم مسأله مهم بحران بورس ها و سقوط ارزش دلار دیده می شود. قبل از شروع جلسه از نمایندگان درباره تغییر ساعت کار مجلس نظر خواهی کردم. نظر این شد که به همین وضع بماند. تا ساعت ده و نیم در جلسه ماندم. بعد از تنفس در دفترم کارها را انجام دادم. ظهر آقای [محمد] فروزنده آمد. درباره امور جنگ و مهندسی و درباره پادگان شیرینو که قرار است ارتش و سپاه با هم استفاده کنند، مذاکره شد؛ نهاجا اصرار دارد که سپاه آنجا را تخلیه کند.

عصر در جلسه شورای عالی دفاع و شورای پشتیبانی جنگ شرکت کردم. در مورد تبلیغات جنگ و بسیج عمومی و معنای خط حساس و عادی پدافند مصوباتی داشتیم. از آنجا به خانه رفتم. بچه ها به منزل بستگانشان رفتند و من در منزل تنها ماندم.

منبع متن روز شمار: کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۶ « دفاع و سیاست » – دفتر نشر معارف انقلاب