به گزارش پارس به نقل از مهر، غلامعلی حداد عادل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی خود که عصر امروز پنج شنبه ۱۶ خرداد از شبکه رادیویی ایران پخش شد گفت: اعتقاد من این است که انقلاب اسلامی مهمترین حادثه قرن های گذشته در ایران بوده و منشأ حرکت های بزرگی شده است. مهمترین دستآورد این انقلاب استقلال کشور ماست. امروز مردم ما خودشان برای خودشان تصمیم می گیرند نعمت دیگری که ما داریم رهبری دینی است و مردم و رهبری کلید دوام و قوام این ملت هستند که باعث شده اند با وجود تهدیدهای دشمنان به پیشرفت برسیم.

وی افزود: در آغاز انقلاب با ۳۶ میلیون جمعیت ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم و امروز با حدود ۸۰ میلیون جمعیت ۴ میلیون دانشجو داریم ما در زمینه بیداری اسلامی منشا اثر بوده ایم و در این لحظه فرصت ها و تهدیدهای مختلفی پیش روی خودمان داریم. با مشکلات و نارسایی های مدیریتی مواجه هستیم و همچنین بداخلاقی های سیاسی و برخوردهای پرهزینه و کم فایده که موجب ناراحتی و دل زدگی مردم می شود. این ها از مواردی هستند که باید علاج شوند.

حداد عادل ادامه داد: اصول فکری من در اداره کشور از این قرار است؛ من عمیقا به اسلام به انقلاب و رهبری اعتقاد دارم و فکر می کنم که هیچ حکومتی بدون اعتقاد به اسلام در کشور ما موفق نخواهد شد یعنی نسخه های حکومت سکولاریستی توفیقی در این کشور نخواهند داشت. دولت و حکومتی که دین را از سیاست جدا کنند پشتوانه مردمی خود را از دست داده و در نهایت همان آش و همان کاسه شرایط قبل از انقلاب به شرایطمان خواهد آمد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشی و روش من رعایت انصاف است در حالی که بر اصول پافشاری دارم سعی می کنم از جار و جنجان و جدال پرهیز کنم و فکر می کنم کسانی که به این موضوع توجه ندارند مردم را خسته می کنند. این حق مردم نیست که آن ها را با جنجال خسته کنیم و به فکر عقلانی و تفکر اهمیت می دهم و اگر موفق به خدمت در دولت بشوم دولتم دولت تقوا و تدبیر خواهد بود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: به وحدت و همبستگی ملی اهمیت می دهم و از اسراف و اشرافی گری دوری خواهم کرد. سعی می کنم از مردم فاصله نگیرم و خودم را به مردم پاسخگو خواهم دانست. من در رسیدگی به فساد اقتصادی هیچ خط قرمزی نمی شناسم با قبیله گرایی و رانت گرایی به شدت مخالفم و می گویم که ایران یا آباد نخواهد شد یا همه مناطقش آباد خواهد شد. من برای مدیریت کلان کشور اصولی دارم که یکی از آن ها مقابله با دیوان سالاری و کاغذ بازی است. اصل دوم این است که دولت و حکومت باید میان وظیفه خود و نقش مردم خط دقیقی بکشد و تعریف مشخصی از وظایف حاکمیتی بدهد. اگر مردم می توانند کاری را با نظارت دولت انجام دهند بهتر است دولت آن کار را به مردم واگذار کند وظیفه دولت بیشتر برنامه ریزی حمایت و هدایت است و دولت باید زیرساخت های لازم را برای بستر فعالیت های مردم آباد کند.

حداد عادل در ادامه گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی از مهمترین وظایف دولت است و دولت من دولت دانش بنیان خواهد بود من یک دانشگاهی هستم و معنی علوم انسانی تجربی و ریاضی را می دانم و معتقدم باید از همه این علوم در اداره کشور استفاده کرد. یکی از نشانه های دولت خوب مدیریت صحیح در زمینه محیط زیست است که متاسفانه تا به حال به آن توجهی نشده است و وضعیت جنگل های کشورمان گواه این مدعاست.

وی گفت: به نظرم توقع مردم از دولت آینده حل مشکلات اقتصادی و جلوگیری از گرانی است مسئله تورم و گرانی رابطه زیادی با قیمت ارز و نوسانات آن دارد که البته این موضوع به تحلیل مربوط می شود و دولت باید با استفاده از دانش متخصصان و مدیریت خود به سمت تثبیت بازار ارز برود و بر قیمت ها نظارت داشته باشد به علاوه برای ایجاد اشتغال دولت باید تلاش کند نقدینگی موجود و پول های سرگردان را به سمت صحیح حرکت دهد. نه این که مردم پول داشته باشند و به سمت خرید سکه و سوداگری که جز تباهی اقتصادی نتیجه ای ندارد بروند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنانش گفت: اخلاق روح جامعه است مردم ما باید به مسلمان بودن و ایرانی بودن خودشان افتخار کنند. نباید در مقابل فرهنگ های دیگر خود باخته باشیم من معتقدم هم تحولی که برای کشور در نظر داریم باید از مهد کودک ها و مدارس شروع شود. باید آدمی نو بسازیم از عالمی نو و از نظر فرهنگی زمینه حرکت به سمت سبک زندگی اسلامی را آماده کنیم.