به گزارش پارس به نقل از بهار، احتمالا با همین فرمان، مناظره فرهنگی- هنری این طوری خواهد بود: محمود شهریاری (مجری مناظره) : سلام بینندگان عزیززز! (می خندد. ) با بخش فرهنگی مناظرات در خددددمت شما هستیمم! (ریسه می رود) ، الهی من قربون همه تون بشم. نامزدهای باانرژژژی، با کمالات، اینجا کنار من هستن! (از خنده پهن می شود روی زمین) . هر نامزد میاد از توی گوی، یک کاغذ درمیاره و شیوه مناظره به طور تصادفی براش تعیین میشه. نفر اول آقای غرضی هستن (غرضی کاغذ را از گوی درمی آورد) .

(شهریاری دوباره از خنده پخش زمین می شود. ) برای شما یک استوانه پر از آب داریم. رییس ستاد شما که آقا پسرتونه می ره توی آب و نفس می گیره. تا بیرون نیومده نامزد وقت داره به سوالات ادبی جواب بده. آماده این؟ غرضی: (داد می زند) بببببلههههه! (پسر آقای غرضی توی آب می رود- موسیقی دزدان دریایی کارآییب پخش می شود. )

شهریاری: اما سوالات فرهنگی- هنری: این شعر از کیست؟ نه سایه دارم و نه بر، بیفکنندم و سزاست/ وگرنه بر درخت تر کسی تبر نمی زند غرضی (هول شده) : تورمی سیستانی؟ بی تورم دهلوی؟ ابوالتورم فردوسی؟ فهمیدم! مهدی متورم ثالث! شهریاری (با قهقهه) : پاسخ غلطه. سوال۲: منظور حافظ از این بیت چه بوده؟ یا رب این نودولتان را با خر خودشان نشان/ کاین همه ناز از غلام ترک و استر می کنند غرضی: حافظ به سیاست های تورم زای دولت انتقاد می کنه و الگوی اقتصادی ترکیه و استرالیا رو پیشنهاد می کنه؟ شهریاری: نخیر این پاسخ هم غلطه! سوال بعدی: این شعر رو بگید از کیه؟ چه کسی می خواهد، من و تو ما نشویم؟ خانه اش ویران باد! غرضی (ذوق می کند) : بلدم بلدم! برای « دکترمصدق» باید باشه! من چون خودم سال ها وزیر نفت بودم، دکترمصدق هم نفت رو ملی کرد، با اشعارش آشنام.

شهریاری: دکتر نیست، ولی تهیه کننده می گه بپذیریم ازتون. سوال بعدی: کدام میوه… غرضی: موز! شهریاری: من که هنوز سوال رو نخوندم! کدام میوه در مهمانی ها… (آقازاده آقای غرضی از آب بیرون می آید- کبود شده)

غرضی: پسر دودقیقه نتونستی دووم بیاری؟ تازه داشت می رسید به سوالای تخصصی! پسر غرضی: پدرجان نهنگم هر پنج دقیقه یه بار میاد بیرون نفس می گیره، من ۲۰ دقیقه ممتد توی آب بودم، کبود شدم! خب چی کار کنم هیچ سوالی رو درست جواب ندادی؟ ! (غرضی و پسرش با ناراحتی صحنه را ترک می کنند. ) شهریاری: الهی قربون نامزدهای مهربونمون برم. الهی فدای شما بیننده ها بشم. کاظم احمدزاده جات چقدر اینجا خالیه… (قارت قارت می خندد. ) ای نازنینان خودم، بریم یک نماهنگ ببینیم و برگردیم. (آهنگی از « مجید اخشابی» . محتوای ترانه: سرنوشت زوج جوانی که می رفتند رای بدهند ولی چون کمربند ایمنی نداشتند، تصادف می کنند. بعد در اتاق عمل صندوق سیاری برای آن ها می آورند و آن ها پس از رای دادن سلامتی خود را به دست می آورند و با خوشحالی در نور محو می شوند. )

تیزر قسمت بعدی: (موسیقی ریتمیک حماسی روی تیزر گذاشته اند) قالیباف دست در گوی می کند/ شهریاری اعلام می کند یک آیتم عملی جذاب به قالیباف افتاده. / قالیباف از تونل تاریکی رد می شود/ قهقهه شهریاری/ کلاه ایمنی قالیباف از بالای برج پرت می شود- همه جیغ می زنند/ شهریاری روی زمین ریسه می رود/ قالیباف سوار موتور توی استودیو.

شهریاری: نظرت درباره این آیتم چی بود؟ قالیباف (عرق کرده و نفس نفس می زند) : یره ای… تم آیتم سن… گینی بود ولی مُ تمرین داشتُم. تازه… می فهمُم چرا نذاش… تن آقای… هاشم… هاشمی به خا… طر ضعف جسمی بیاد…

این مناظره ادامه دارد…