به گزارش خبرنگار سیاسی پارس ، در حالی که ۵ روز پیش روابط عمومی جامعتین و روحانیت مبارز، انتخاب ولایتی به عنوان گزینه نهایی را تکذیب کرد اما امروز خبر تایید شد و ولایتی به عنوان گزینه نهایی مشخص شد؛ هر چند این مساله تا پایان امروز به صورت رسمی اعلام نخواهد شد.

احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار پارس با اشاره به اینکه در جلسه حضور نداشته اما اظهار کرد: این خبر به من رسیده است که جامعتین ولایتی را به عنوان گزینه خود انتخاب کرده است.

همچنین سید رضا اکرمی به عنوان عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار پارس با اشاره به اینکه ولایتی گزینه نهایی است تاکید کرد که وی نیز در جلسه آخر حضور نداشته است.

آنچه مسلم است اعلام گزینه نهایی تا پایان امروز از سوی جامعتین است و ولایتی نیز نتیجه ائتلاف ۲+۱ را به این مساله وابسته کرده است. از سوی دیگر حسین مظفر به عنوان دبیر ائتلاف نتیجه را تمام شده دانسته و بر اساس شرایط اولیه ائتلاف قالیباف را به عنوان گزینه نهایی می داند.

حال با فرض بر اینکه نتیجه نهایی جامعتین مشخص شده است و فارغ از اینکه گزینه نهایی چه کسی است؛ این سوال مطرح می شود که این گزینه نهایی جامعتین چقدر بر نتیجه انتخابات تاثیر می گذارد؟ باید توجه داشت که در انتخابات سال ۷۶ در رقابت سید محمد خاتمی و علی اکبر ناطق نوری، جامعتین از ناطق نوری حمایت کرد. همچنین در انتخابات ۸۴ در رقابت محمود احمدی نژاد و علی اکبر هاشمی رفسنجانی، جامعتین از رفسنجانی حمایت کرد.