به گزارش پارس به نقل از فارس، محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سخنانی که از رادیو ایران پخش شد، با اشاره به اینکه دلیل حضور وی در عرصه انتخابات دغدغه ها و مشکلاتی است که در کشور وجود دارد، گفت: من طی ۹ ماه گذشته به ۲۵۰ شهرستان سفر کردم و با اساتید و دانشجویان صحبت کردم و دیدم که در کشور مشکلات جدی وجود دارد البته من پیش از این از مشکلات اطلاع داشتم اما می خواستم تا اطلاعات خود را دقیق تر کنم.

وی افزود: دیدم که مردم غالبا از گرانی و بیکاری ناراحت بودند و زندگی مردم همراه با مشکلات فراوانی همراه است، پدران و مادران نگران آینده فرزندان خود هستند و جوانان به دلیل بیکاری دچار مشکل هستند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مشکل دومی که در کشور وجود دارد رواج رشوه و فساد در دستگاه های اداری است. چرا باید ۵۰ درصد اعتبارات دولتی به چند استان محدود شود.

رضایی یکی دیگر از مهمترین اهداف خود را تلاش برای ایجاد یک دولت کارآمد و همراه با عدالت و سلامت عنوان کرد و گفت: مسئله سوم سقوط ارزش پول ملی است. پول ملی مانند پرچم و حاکمیت از نوامیس ماست. در طول چند سال گذشته از ۴۵ هزار تومان ارزش پول ملی ۱۵ هزار تومان از آن آب رفته است. باید سقوط پول ملی جدی گرفته شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت مشخص کردن موضع صریح اقتصادی خود، گفت: من هم با سیاه نمایی و هم با خواب کردن مردم مخالفم چرا که اولی باعث ناامیدی و دومی سبب عدم استفاده از تمام ظرفیت ها می شود.

رضایی گفت: مهمترین مشکل ما در حوزه اقتصاد این است که سفره دولت از سفره مردم جداست. دولت نفت را می فروشد و به سر سفره خود می برد و مردم نیز با کارگری و کار کردن در زمین های کشاورزی و کارگاه های صنعتی بر سر سفره خود نان می برند. اگر سفره مردم با سفره دولت یکی باشد، در صورت کم شدن نان مردم، دولتمردان متوجه می شوند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مسئله بعدی، حضور جدی مردم در اداره کشور است. ما در هر کجا که مردم و سیاست را وارد عرصه اجرایی و سیاسی کرده ایم، ضرر نکردیم و به موفقیت های بزرگ دست پیدا کردیم.

رضایی با اشاره به اصلاح دولت گفت: بخشی از مدیریت مربوط به مدیریت اجرایی همچون ساختن جاده و سد می شود و بخش دیگری از آن نیز مربوط به مدیریت راهبردی کشور است.

وی افزود: به نظر من دولت باید خود را از مدیریت اجرایی جدا کند، چرا که کشور ما همانند یک پادگان نظامی است که از زمان رضاشاه مشغول فعالیت است و تمام اختیارات در دست دولت مرکزی است.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح مدیریت کشور، گفت: ما با اختیاراتی که به شوراها می دهیم و مواردی همچون آب، برق و گاز را به آنها واگذار خواهیم کرد، در مسیر اصلاح موجودیت حرکت می کنیم.