پارس به نقل از کیهان؛ نامزدهای احراز صلاحیت نشده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان ضمن تاکید بر تمکین در برابر قانون، نظر نهایی شورای نگهبان را فصل الخطاب و لازم الاتباع دانستند.
علیرضا زاکانی، از کاندیداهای احرازصلاحیت نشده توسط شورای نگهبان در بیانیه ای ضمن تشکر از این شورا اعلام کرد اعتقاد قلبی و عملی دارم که « شورای محترم نگهبان» یگانه مرجع احراز صلاحیتها طبق قانون اساسی است، لذا نظر نهایی این شورا را فصل الخطاب و لازم الاتباع می دانم و از تمامی نامزدها و هواداران آنها نیز می خواهم به این مهم قلبا و عملا پایبند باشند.
همچنین محمد سعیدی کیا با بیان اینکه آمده بودم تا به مردم خدمت کنم، گفت: نظر شورای نگهبان را قبول دارم.
این کاندیدای احراز صلاحیت نشده انتخابات ریاست جمهوری افزود: عمیقا بر این باورم که منافع نظام و کشور را با زیر پا گذاشتن قانون و اخلاق به قیمت رئیس جمهور شدن از بین نخواهم برد. در تمام طول عمرم جهادی کار کرده ام و در راستای قانون و اخلاق و صداقت زندگی کرده ام.
علیرضا علی احمدی دیگر کاندیدای احراز صلاحیت نشده هم تصریح کرد: رای شورای نگهبان، رایی قانونی است؛ طبق قانون اساسی و نظرات امام و رهبری تشخیص شورای نگهبان نهایی است و همه باید به قانون تمکین کنیم هرچند مخالف میل و سلیقه ما باشد.
حجت الاسلام محمدباقر خرازی نیز درباره عدم احراز صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و تمکین به نظر شورای نگهبان اظهار داشت: بنده تابع قانون هستم و هر چه که شورای نگهبان و قانون می گوید را اطاعت می کنم.
وی ادامه داد: هر چه را که رهبرمعظم انقلاب و نظام تشخیص بدهد اطاعت محض می کنم.
این نامزد که در شورای نگهبان صلاحیتش برای انتخابات ریاست جمهوری احراز نشد، تمامی کاندیداها را به رعایت اخلاق و تقوای سیاسی توصیه کرد و ادامه داد: کاندیداهای انتخاباتی مواظب باشند تا کاری نکنند که شیرینی ایجاد حماسه برای مردم به تلخی تبدیل شود.
مسعود پزشکیان دیگر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری که از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشده است، نیزگفت: بنده از نظر شورای نگهبان تمکین می کنم و مشکلی با نظر این شورا ندارم.
صادق واعظ زاده از کاندیداهای احراز صلاحیت نشده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم اظهار کرد: با احترام به شورای نگهبان، نسبت به عدم تایید صلاحیت خود از راه های قانونی اعتراض خواهم کرد.