به گزارش پارس ، فارس به نقل از پایگاه خبری « سوشالیست ورکر» ، معترضان انگلیسی با تجمع در منطقه « واترلو» در مرکز لندن در حالی که علیه سیاست های ریاضت اقتصادی دولت این کشور شعار می دادند به سمت پارلمان و دفتر نخست وزیری تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، صدها نفر از پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی پایتخت در کنار اقشار مختلف مردم و اعضای اتحادیه های صنفی و کارگری در این تظاهرات شرکت کردند.

شرکت کنندگان پلاکاردهای را در مخالفت با سیاست های ریاضت اقتصادی دولت و به ویژه خصوصی سازی بیمارستان ها و سازمان ملی بهداشت و درمان در دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: « سازمان ملی بهداشت و درمان باید حفظ شود» ، « دست از سر بیمارستان های ما بردارید» ، « خصوصی سازی را متوقف کنید» و « بهداشت و درمان رایگان یک حق انسانی است»

یکی از سخنگویان وزارت بهداشت انگلیس در واکنش به تظاهرات روز گذشته گفت: « ما همواره به صراحت اعلام کرده ایم که هرگونه تغییر در سازمان ملی بهداشت و درمان و بیمارستان ها بر اساس مشاوره های تخصصی انجام خواهد شد و منافع بیماران و ارائه خدمات بهتر به آنان نیز در این تغییرات در اولویت قرار خواهد گرفت. »

دولت ائتلافی انگلیس که از سال ۲۰۱۰ میلادی برای جبران بخشی از کسری بودجه هنگفت خود سیاست های ریاضتی را دنبال می کند، به تازگی نیز طرح هایی را برای بستن بخش اورژانس چند بیمارستان دولتی لندن و واگذاری قسمتی از خدمات بهداشتی و درمانی به بخش خصوصی ارائه کرده است.

در ۳ سال گذشته اعتبارات بخش های خدماتی و حمایتی کاهش پیدا کرده و تعدادی از کارکنان سازمان ملی بهداشت و درمان نیز تعدیل شده اند.