به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، شبکه خبری فاکس نیوز فیلمی منتشر کرده است که می گوید هنگام بازگشت تکاورهای اسرائیلی از ماموریتی در داخل سوریه گرفته است.

پایگاه خبری « بیزینس اینسایدر» با انتشار این خبر در مطلبی نوشت: هر چند این امر تعجب آور نیست اما این موضوع، برخی ابعاد نقش اسرائیل در جنگ داخلی سوریه را نشان می دهد. نخست اینکه بازگشت نیروهای اسرائیلی از سوریه نشان می دهد منظور تل آویو از دخالت چیست که البته ظاهرا اعزام تکاور به سوریه، (از نظر اسرائیلی ها) دخالت به شمار نمی آید.

در این گزارش آمده: موضع رسمی اسرائیل درباره سوریه این است که تل آویو تاکنون از دخالت در جنگ داخلی سوریه خودداری کرده و تا زمانی که اسد از حمله مستقیم یا غیرمستقیم علیه اراضی اشغالی خودداری کند، آنها نیز همین سیاست خود را حفظ خواهند کرد. در واقع، این موضعی است که یک مقام ارشد اسرائیلی در گفت وگو با روزنامه نیویورک تایمز بیان کرده است.

این پایگاه خبری درباره نکته دومی که بازگشت تکاورهای اسرائیلی از سوریه به ذهن متبادر می کند، نوشته: حضور تکاورهای اسرائیلی در مرز نشان می دهد چگونه همسایه جنوبی سوریه با شرایط خطرناکی روبروست آنهم به خاطر اینکه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تسلط خود را در داخل و اطراف بلندی های جولان از دست داده است.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشته: تحلیلگران این احتمال را مطرح کرده اند که اسرائیل یک منطقه بی طرف ایجاد کرده و برخی نیروها در داخل سوریه را مسلح کرده است؛ کاری که اسرائیل در آغاز دهه ۱۹۷۰ در قبال ارتش جنوب لبنان نیز انجام داد.

در این مطلب آمده: نکته سوم اینکه بازگشت تکاورهای اسرائیلی از سوریه نشان می دهد، همزمان با تحلیل اسرائیل و سایر بازیگران بین المللی درباره محموله های تسلیحات شیمیایی بشار اسد و نیز افزایش حضور ایران و حزب الله در سوریه، جمع آوری اطلاعات امر بسیار با اهمیت تلقی می شود.

در بخش دیگری از این مطلب آمده: در کل فعالیت تکاورهای اسرائیلی در داخل سوریه نشان می دهد اسرائیلی ها تا چه اندازه در بحران سوریه درگیر هستند، هر چند همه اقدامات آنها شفاف و مشخص نیست.

دانلودفیلم