پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- یک وزیر نزدیک به حسن روحانی خواهان کشیدن ترمز رادیکال‌ها در وزارتخانه های آموزشی و فرهنگی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، با فشار اصلاح طلبان قرار بود زهرا ملاوردی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، رضا فرجی دانا یا نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر آموزش، تحقیقات و فن آوری معرفی شوند و همچنین وزیر فعلی ارشاد در جایگاه خود تثبیت شود.

یکی از وزرای روحانی حدود یک ساعت بر سر این وزارتخانه ها با رئیس جمهور وارد مذاکره و مشورت شده و در مورد سخنرانی های تند و حضور وزرای رادیکال در دولت آینده به وی هشدارهای جدی داده است.

بر این اساس برخی معتقدند در صورتی که روحانی، مشورت این وزیر را پذیرفته باشد حضور وزرای رادیکال حداقل در این سه وزارتخانه منتفی می شود.

برخی خبرهای تایید نشده از معرفی احتمالی یکی از سه گزینه دکتر محمد فرهادی  وزیر فعلی علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکترعلی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیر و دکترمحمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم حکایت دارد.

همچنین برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احتمال قوی، سید عباس صالحی معرفی می‌شود و سید رضا صالحی امیری وزیر امنیتی کابینه با فرهنگ و ارشاد اسلامی خداحافظی می‌کند.