به گزارش پارس ، « ترکی حسن» کارشناس مسائل راهبردی و نظامی ارتش سوریه در گفت وگو بافارس در دمشق تصریح کرد: پس از آنکه نمایندگان و وکلای اسرائیل و به عبارت دیگر تروریست های مسلح در تحقق اهداف مورد نظر آن در سوریه ناکام ماندند، به حمله نظامی علیه سوریه رو آورد که این اقدام بی پاسخ نمی ماند.

وی ضمن تاکید بر واکنش به تجاوز اسرائیل به خاک سوریه گفت: حمله اخیر اسرائیل با مشارکت تروریست ها و گروه های مسلح در داخل و خارج از سوریه صورت گرفت اما واکنش به این حمله و حمله قبلی اسرائیل با در نظر گرفتن شرایط مناسب صورت خواهد گرفت.

این کارشناس سوری افزود: دشمن تلاش دارد سوریه را به جنگی تحمیلی سوق دهد که زمان و مکان آن را خود تعیین می کند.

هیچ نقطه ای در اسرائیل نمی تواند از ارتش سوریه در امان بماند

وی افزود: نیروهای سوریه می توانند در هر لحظه که فرمانده آنان دستور دهد به حمله اسرائیل پاسخ دهند به ویژه اینکه از توان و اراده این کار نیز برخوردار هستند.

ترکی حسن اظهارداشت: در اسرائیل از ایلات تا مرزهای لبنان و از مدیترانه تا بحر المیت هیچ نقطه ای نیست که از دسترسی ارتش سوریه در امان باشد از همین رو نه موشکهای پاتریوت و نه گنبد آهنین تاب مقاومت در برابر واکنش سوریه را نخواهند داشت.

وی با اشاره به آشنایی به مهارت ها و توانمندی های ارتش سوریه گفت: ارتش می تواند هر هدفی در رژیم اشغالگر اسرائیلی را با هر درجه از حساسیت آن، هدف قرار دهد.

ترکی حسن اظهار داشت: اسرائیل با بمباران مواضع سوری به طور مستقیم وارد خط حمله علیه آن شده است به این معنی که پس از آنکه گروه های مسلح موجود در خاک سوریه که به نفع اسرائیل فعالیت دارند در تحقق اهداف مورد نظر آن و به عبارت بهتر هدف قرار دادن توان ارتش سوریه ناکام ماندند، اسرائیل خاک سوریه را هدف قرار داد زیرا نمایندگان و وکلای آن در سویه با شکست روبه رو شدند.

وی تصریح کرد: همچنین هدف اسرائیل از حمله به سوریه سرپوش گذاشتن بر پیروزی های ارتش و نیز موفقیت آن در تسلط بر مواضع راهبردی در ریف القصیر است که انبار سلاح هایی بود که از لبنان به سوریه وارد می شد.

این کارشناس سوری ادامه داد: علاوه بر این ارتش سوریه توانست العتیبه در ریف دمشق را در اختیار گرفته و راههای اصلی کمک رسانی به افراد مسلح در مرزهای اردن به سمت درعا در جنوب سوریه و نیز ریف دمشق تا الغوطه در شرق کشور را مسدود کند و به دنبال آن در حلب و ادلب در شمال سوریه پیشروی کرده و تقریبا به طور کامل آن را در اختیار بگیرد و به این ترتیب به نهایی کردن وضعیت تروریست ها نزدیک می شود.