عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در برنامه نگاه یک، با اشاره به برگزاری سه انتخابات در روز جمعه هفته جاری گفت: بزرگترین افتخار ملت این بوده که در گذشته رعیت شاهان بودند اما اکنون مسئولان را خودشان انتخاب می کنند. ما در روز جمعه هفته جاری سه انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و در چهار شهرستان انتخابات میان دوره ای مجلس دهم را برگزار خواهیم کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه بر اساس این سه انتخابات، سه قانون جداگانه، سه هیات اجرایی و سه هیات نظارت داریم، اظهار کرد: ما هزار و صد نفر هیات اجرایی داریم که هر هیات اجرایی یازده نفر هستند. انتخاب این افراد طی فرایندی صورت گرفت که باید سی نفر به هیات نظارت معرفی شود تا از میان آنها یازده نفر انتخاب شوند.

او ادامه داد: در انتخابات پیش‌رو  حدود یک هزار و پانصد عامین اجرایی و نظارتی برای انتخابات وجود دارد، ادامه داد: در سراسر کشور حدود ۶۴ هزار شعبه داریم که به جز نماینده نامزدها، در هر شعبه ۱۷ نفر حضور دارند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید از آموزش ۱۷۰۰ نفر خبر داد و گفت: در بحث انتظامات هزار و ۶۰ نفر امنیت انتخابات را برعهده دارند.

او درباره اینکه آیا ستادها درخواستی برای کارناوال‌ یا تجمعات تبلیغاتی داشته‌اند، گفت: برخی ستادها برای راهپیمایی و کارناوال‌ها درخواستی‌هایی مطرح کرده‌اند.

وزیر کشور ادامه داد:  افراد می‌توانند در ستادها جمع شوند و ما هیچ مانعی ایجاد نمی‌کنیم اما اگر بخواهند فراخوان کنند به ستادی بیایند، حتما باید مجوز بگیرند و ما هم از فرمانداری‌ها و استانداری‌ها خواسته‌ایم در اسرع وقت مجوز بدهند.

او با تاکید بر اینکه طبق قانون راهپیمایی و راه‌اندازی کارناوال ممنوع است، اظهار کرد: قانون مجلس این امور را ممنوع اعلام کرده و تسری داده به انتخابات ریاست جمهوری و ما اصلا اجازه این کار را نخواهیم داد. البته ممکن است همچون سال‌های گذشته در یکی دو شب منتهی به پایان تبلیغات مردم به خیابان‌ها بیایند که نمی‌توان عنوان کارناوال را به آنها داد چراکه خودجوش است.

رحمانی‌فضلی یادآور شد:  توصیه ما به ستادها این است که در فضاهای بسته و با کسب مجوز تجمع برگزار کنند اما اگر بخواهند در میادین شهرها جمع شوند حتما ترافیک را مختل و عبور و مرور دچار اشکال می‌شود و حفظ نظم برا نیروی انتظامی سخت می‌شود.

او گفت: بنابراین بنا بر دستورالعملی که تهیه شده برای تجمع در مکان‌های بسته همچون استادیوم‌ها مشکلی نداریم.