به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری « آسوشیتدپرس» ، ده هزار نفر از حامیان احزاب چپ فرانسه امروز یکشنبه با هدف ابراز نارضایتی خود از اولین سال ریاست « فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری این کشور در خیابان های پاریس تظاهرات کردند و از رهبر کشور خود به دلیل بدقولی در تحقق بخشیدن به وعده هایش انتقاد کردند.

بر اساس این خبر، اولاند که یک سوسیالیست است، ماه مه سال گذشته میلادی به عنوان رئیس جمهور جدید فرانسه تعیین شد و وعده داد که فرانسه را از اجرای قوانین ریاضت اقتصادی جاری در اروپا معاف کند اما وضعیت اقتصاد فرانسه همچنان رو به وخامت، رشد راکد و نرخ بیکاری در این کشور بالای ۱۰ درصد است.

یکی از معترضان فرانسوی که یک معلم ۶۴ ساله بود، اعلام کرد که: پرداخت حقوق متوقف شده و آنها (دولت پاریس) همچنان به کاهش استخدام ها در بخش دولتی ادامه می دهند.

این تظاهرات در میدان « باستیل» که نماد انقلاب فرانسه است، برگزار شد.

معترضان فرانسوی با خود نمادهایی حمل می کردند که برای مثال روی آنها نوشته شده بود: « مرگ بر ریاضت» .

پلیس پاریس تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات امروز فرانسه را ۳۰ هزار نفر گزارش کرده است و این در حالیست که بر اساس اعلام سازمان دهندگان این تجمع، ۱۸۰ هزار معترض فرانسوی در راهپیمایی امروز در پاریس شرکت داشتند.

چندین معترض فرانسوی نیز اذعان کردند که صرفا به این دلیل به اولاند رای دادند که « نیکلا سارکوزی» رئیس جمهور سابق فرانسه را شکست دهند و یا اینکه به رهبری اولاند امید داشتند.

بر اساس این خبر، ناکامی اولاند در حفظ حمایت معترضان چپ گرا و همچنین عصبانی کردن راست گرایانی که تصور می کنند اصلاحات اقتصادی و کاهش بودجه نمی تواند مدت زیادی جوابگو باشد، منجر شده است که رئیس جمهور فرانسه حداقل محبوبیت را در میان مردم خود در طول تاریخ مدرن کشورش داشته باشد.

در این خبر آمده است که یکی دیگر از نشانه های تحت فشار قرار گرفتن اولاند از طرف دو حزب چپ و راست فرانسه، تجمع امروز یکشنبه ۱۵ هزار معترض که اکثرا راست گرا بودند، در بخش دیگری از پاریس بود که به تصویب اخیر قانون ازدواج همجنس گرایان در فرانسه اعتراض داشتند.

دانلود فیلم