پارس به نقل از فردا؛ هاشمی رفسنجانی به استراتژی گذشته اش روی آورد. ذکر مصیبت و معرفی خود به عنوان ناجی! این داستانی است که در آستانه هر انتخابات مهم تکرار می شود و این بار هم در حال تکرار است. نکته جدید ماجرا این است که هاشمی به صورت آشکار با نام بردن از رهبر انقلاب می کوشد عدم نامزدی خود را به مخالفت ایشان و کاندیداتوری اش را به مخالفت رهبری منتسب کند. در حالی که رهبر انقلاب همواره تاکید کرده اند که نه کسی را به آمدن در صحنه توصیه می کنند نه نیامدن و هیچ کس نیز از رای و نظر ایشان در انتخابات آگاه نیست.

اکبر هاشمی رفسنجانی شب گذشته در دیدار با جمعی از دانشجویان گفت که اگر بنا به آمدن داشته باشد باید این کار با هماهنگی و رضایت رهبری نظام باشد.
هاشمی رفسنجانی گفت: برای آمدن به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در حال ارزیابی شرایط هستم من بدون موافقت ایشان وارد عرصه نخواهم شد چون اگر ایشان موافق نباشند نتیجه ای که به بار می آید معکوس خواهد بود. هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه برای آمدن به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در حال ارزیابی شرایط هستم گفت: من پیش از این نیز در حال ارزیابی شرایط بودم و باید ببینم اصلانیازی هست که وارد عرصه شوم یا خیر. وی با تاکید بر اینکه پیش از اینکه بیایم باید در این مورد با رهبری صحبت کنم گفت: من بدون موافقت ایشان وارد عرصه نخواهم شد چون اگر ایشان موافق نباشند نتیجه ای که به بار می آید معکوس خواهد بود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخن پیشین خود درباره اینکه اگر من بخواهم وارد عرصه شوم به این معنا است که ما در این ۳۰ سال نیرویی را برای انقلاب تربیت نکرده ایم گفت: این طور نیست که ما نیرویی را تربیت نکرده باشیم بلکه آنها را خانه نشین و بیکار کرده اند.

اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار دانشجویان دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت، علامه طباطبایی، تهران، امیرکبیر، خواجه نصیر و دانشگاه های آزاد تهران در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان دانشجویانی که پیش از او سخنرانی کردند گفت: سخنانی که از شما شنیدم همان سخنانی است که انسان توقع دارد از جوانان شجاع و آگاه بشنود. وی با اظهار اینکه سخنان شما با ادبیاتی که آهنگین و جوان پسند بیان شد، گفت: من نمی توانم بدین صورت صحبت کنم و با همان ادبیات قدیمی که بزرگ شده ایم سخن می گویم. هاشمی رفسنجانی با اظهار اینکه شما از نسل سوم انقلاب هستید و باید امید در شما خیلی بیشتر از نسل ما باشد، تاکید کرد من انتظار ندارم کلمات مایوس کننده و افسرده کننده از شما بشنوم.

اگر یک نفر فوت کرد چه باید کرد؟

. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دعوت دانشجویان حاضر در جلسه برای کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما همه چیز را حواله به یک نفر می کنید، حال اگر یک نفر فوت کرد چه باید کرد؟
هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه این سخن بدین معنا نیست که وارد عرصه نخواهم شد، افزود: خیلی از افراد دیگر هستند که اگر وارد میدان شوند می توانند خیلی بهتر از ما نیز کار بکنند. بخصوص همین جوانها و خانم ها که در مسابقات علمی آقایان را پشت سر گذاشته اند. وی با تاکید بر اینکه نه اراده اسلام و نه اراده مردم نمی خواهد انسان را به بردگی بکشد گفت: پیامبر اسلام و امامان هیچ وقت در برابر مشکلات عصبانی نمی شدند و صبور بودند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار اینکه اسلام نمی خواهد دین تحمیلی باشد خدا انسان را آزاد آفریده است گفت: در قانون اساسی ما نیز ۴۰ بند درباره حقوق مردم است و تاکید زیادی بر روی حقوق عامه دارد. این طور نیست که یک عده متحجر بخواهند هر طور که تمایل دارند با مردم رفتار کنند. شرایط خود به خود رو به اصلاح می رود البته ما نیز نباید خاموش باشیم بلکه باید با منطق و تفکر شجاعانه مباحثه کنیم و حرف بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه این ۸ سال به انقلاب، کشور، مردم و تاریخ کشور ظلم شده است، گفت: همه سخنرانان این جلسه زوایای خلاف های این دوره را گفتند من نیز با آن موافقم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار اینکه باز هم رای مردم حرف آخر را خواهد زد افزود: شرایط برای ما بد است ولی نباید باعث ایجاد یاس شود بلکه می تواند موجب ایجاد هوشیاری شود. هاشمی رفسنجانی با اظهار اینکه دشمنان ما توانستند به خاطر سوءمدیریت در کشور با تحریم ها ما را تحت فشار قرار بدهند گفت: آنها همه راههای توسعه و زندگی خود و تولید و استفاده از تکنولوژی های برتر دنیا برای ما بسته اند و چنانچه ما بخواهیم برای غلبه بر این شرایط رخنه ای نیز پیدا کنیم فورا آن را می بندند.

اگر کار اساسی انجام شده شروعش از زمان دولت من بوده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر کار اساسی انجام شده است افتتاح و شروع آن در زمان دولت من انجام شده و در چند سال اخیر تنها کارهای کوچکی شده است که ظرف یکی دو سال قابل انجام است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنچه پایه امید شماست آگاهی و خواست شما و خواست اکثر جوانان است و این نتیجه خواهد داد.