به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و یحیی آل اسحاق نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری با آیت الله سید علی اصغر دستغیب دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله دستغیب در این دیدار ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) با اشاره به اینکه حزب موتلفه اسلامی نقش تشکل اسلامی را در تمام مدت فعالیت خود داشته و از منظر مبانی دینی و ارزشهای اسلامی نقصانی ندارد گفت: حزب موتلفه از ابتدای فعالیت خود و جریان مبارزات شاخصه های ثابت و شفافی را داشته که پایبندی علمی به موازین شرعی و پیشینه جهاد در راه خدا از این شاخصه ها است.

وی با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی محوریت حرکت را در نظرات مرجعیت و رهبری دینی داشته و دارد و از این جهت در تشکل ها به عنوان اسوه مطرح هستند اظهارداشت: بنده شخصا نسبت به حزب موتلفه اسلامی ایمان دارم، در نظام جمهوری اسلامی از تحزب منفک نیستیم و حزب موتلفه اسلامی با شیوه اسلامی تحزب انطباق دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایط کشور بیان داشت: دشمن طراحی هایی برای انتخابات دارد که ظهور پیدا می کند. با لطف خدا جریان فتنه مختومه شد اما در عین حال نمی توان برخی بقایای آنها را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه وحدت نیروهای اصولگرا و ارزشی ضرورت دارد و متاسفانه از این جهت احساس خطر می کنیم افزود: مساله مشترک بین خواص و عامه مردم ضرورت وحدت برای معرفی یک نامزد است.

آیت الله دستغیب تاکید کرد: شکسته شدن آراء نتیجه تعدد است؛ اینکه برخی ها می گویند وحدت را رها کنیم این حرف بسیار غلطی است و اگر انسان دور اندیشی نداشته باشد ضرر می کند.

وی افزود: معتقدم جامعتین و یا اعم از آن هر چه سریع تر با تشکیل جلسات، نامزد ها را ملزم کنند که نامزد ها برای اهمیت اهم به نتیجه واحد برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اصولگرایان تنها با یک نفر باید در انتخابات حضور پیدا کنند و بقیه با آن یک نفر کار کنند گفت: هر کس اصلح است باید سراغ او رفت و بقیه در تیم او کار کنند؛ هرچه زودتر باید وحدت شکل بگیرد. جای گله دارد از برخی اصولگرایان که نامزد معرفی کرده اند و حرف از وحدت نمی زنند.

وی ادامه داد: جدای از اصلاح طلبان درون نظام که ارزشها و آرمانها را قبول دارند ما بقی با سران فتنه به نوعی افکارشان سازگار است و گروه انحرافی نیز در صحنه حضور دارد و ما وظیفه داریم در راستای وحدت حرکت کنیم.

آیت الله دستغیب تصریح کرد: نه تنها شرع بلکه عقل سلیم نیز حکم می کند به سمت وحدت حرکت کرد.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز در این دیدار گفت: یکی از افتخارات ما در موتلفه اسلامی عجین بودن و پشت سر روحانیت و مرجعیت و ولایت بودن است. در دوره های سخت پایبندی به روحانیت و مرجعیت را ثابت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای انتخابات آینده برنامه ریزی کرده است و نباید نسبت به نقشه دشمنان غفلت کرد ادامه داد: همه پشت سر رهبری باید حواسشان جمع باشد که با توطئه های دشمن مقابله کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اصلاح طلب داخل نظام را با فتنه گران دارای مرزبندی دانست و تصریح کرد: اصلاح طلبان، جریان انحرافی، اصولگرایان و مستقلین در صحنه انتخابات حضور دارند و اصلاح طلبان و جریان انحرافی به شکل جدی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه تعداد کسانی که از اصولگرایان به میدان آمدند بیشتر از آن است که فکر می کردیم و تشتت اصولگرایی را تهدید می کند خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی را با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و روحانیت مبارز و علمای بلاد انجام داده ایم تا در زمینه وحدت قدم برداریم.

حبیبی تاکید کرد: آقای آل اسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامی هستند و ویژگی های بسیار زیادی دارند و اگر محوریت جامتین تشکیل شود و نامزد نهایی شکل گیرد نامزد ما انصراف می دهد.

آل اسحاق نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم که از ویژگی های خاصی برخوردار است گفت: اگر شرایط مدیریت شود زمینه خیزش در حوزه های مختلف فراهم شده و به اهداف اساسی نظام نزدیک می شویم و اگر درست مدیریت نشود آسیب های فراوانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به کلان های اقتصادی بی توجهی شده است. امروز نیاز به تدبیر داریم و مشکل کشور در بد اخلاقی ها است و متاسفانه فضای تعارضی شکل گرفته و از همه سرمایه های اجتماعی استفاده نکرده ایم.

آل اسحاق تاکید کرد: ادبیات تخاصمی برخی ها را آزرده کرده و آیا مگر جنس ما تخاصم است؟ برخی ها معتقدند که ما زنده از آنیم که آرام نگیریم اما ما معتقدیم با حفظ اصول و چارچوب ها و خط قرمز هایی که نظام و رهبری مشخص می کنند می توان در دنیا تعامل داشت.

وی با بیان اینکه ما واقع گرای آرمان گرا هستیم و واقعیت های جهان را با حفظ آرمان هایمان می بینیم ادامه داد: در حوزه های اقتصادی برخی ها اعتقاد به توسعه تنها دارند در صورتی که ما پیشرفت را با عدالت می خواهیم و پیشرفت بدون عدالت و عدالت بدون پیشرفت امکان پذیر نیست.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان تصریح کرد: از گذشته جریان منتسب به چپ و اقتصادی دولتی با تفکر ما مشکل داشت و آنهایی نیز که اعتقاد به سرمایه داری داشتند نیز با نگاه اقتصادی ما مخالف بودند و امروز همه به این نتیجه رسیده اند که بهترین مدل اقتصادی اقتصاد اسلامی و اقتصاد دولت- ملت است.

آل اسحاق با تاکید بر وحدت اصولگرایان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آینده باید دارای تیم و برنامه باشد.