حمید چیت چیان با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای در برنامه ششم توسعه به مدیریت مصرف آب شده است گفت:طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا در برنامه ششم توسعه بتوانیم سالیانه 11 میلیارد مترمکعب از مصرف آب کشور را کاهش دهیم تا منابع و مصارف آب را به تعادل برسانیم.

وی افزود:در کنار طرح تعادل بخشی منابع زیرزمینی تلاش خواهیم کرد که با استفاده از منابع آب غیرمتعارف، استفاده از آب دریاها و شیرین سازی برای مصارف شرب و صنعت، توجه به منابع آب‌های ژرف و بارورسازی ابرها در کنار مدیریت مصرف به افزایش منابع آبی کشور کمک کنیم.

چیت چیان با اشاره به خشکسالی های 17 سال گذشته گفت: اتفاق افتاده برای رطوبت خاک در کشور بسیار مخرب بوده و متاسفانه خشکسالی های مکرر دامنگیر کشور بوده پس باید با اصلاح الگوهای مصرف و شیوه های آبیاری به اهداف خود که همانا تعادل در منابع و مصارف آب است کمک کنیم.
وزیر نیرو با اشاره به وضعیت آبرسانی به روستاها گفت:از سال 92 که هیچ ردیف ملی برای آبرسانی به روستاها وجود نداشت و برای 6500 روستای کشور به صورت تانکر آبرسانی می شد تلاش کردیم تا ردیف و اعتبار مناسبی برای آبرسانی روستایی اختصاص یابد که خوشبختانه با مساعدت مقام معظم رهبری 500 میلیون دلار برای آبرسانی روستایی از صندوق توسعه ملی اختصاص و اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، حدود 73 درصد از کل روستاهای کشور تحت پوشش شبکه های مطمئن آب هستند
تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از 5200 روستا به آب آشامیدنی مطمئن دسترسی پیدا کرده اند و تنها در همین ایام دهه فجر پروژه آبرسانی به 525 روستا افتتاح می شود، و آبرسانی به 1375 روستای دیگر کلنگ زنی می شود.