به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام حمید رسایی، بعدازظهر یکشنبه درباره نقاط مثبت و منفی یک رئیس جمهور در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: باید مهمترین شاخصه رئیس جمهور احیای گفتمان انقلاب و اسلام باشد و در این راستا فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود باید بر دیپلماسی تهاجمی، استکبار ستیزی و شجاعت اصرار و تاکید بورزد.

وی سپس با اشاره به یارانه ۲۵۰ هزار تومانی دولت عنوان کرد: سردادن شعار یارانه ۲۵۰ هزار تومانی اشتباه است زیرا این مبلغ از افزایش حامل های انرژی باید به دست آید.

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: در گذشته همه موافق اجرای هدفمندی یارانه ها بودند اما هم اکنون بسیاری از افراد این قانون را گداپروری اعلام می کنند زیرا این موضع در میزان رأی آن ها تأثیر می گذارد.

وی در خصوص نقاط مثبت و منفی دولت احمدی نژاد گفت: یکی از نقاط منفی دولت احمدی نژاد این بود که وی بعد از مدتی در مورد جایگاه خود به غلط افتاد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان کرد: در گذشته سفرهای استانی رئیس جمهور با هدف قدرت طلبی نبود اما امروز با رویکرد قدرت طلبی به این سفرها می رود.

وی تصریح کرد: عدم تعامل با قوا، خلق و خوی خاص احمدی نژاد در دولت و ارتباط نادرست او با مراجع و علمای دینی از دیگر نقاط ضعف و منفی دولت نهم و دهم است.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به این مطلب که دولت هاشمی پرکار با خرج زیاد، دولت خاتمی خرج زیاد با کار کم و دولت احمدی نژاد پرکار و کم خرج بود، افزود: در دولت خاتمی جایگاه سیاسی به دست حزب مشارکت و جایگاه اقتصادی به حزب سازندگی و امور فرهنگی به خود خاتمی رسید که نتیجه همه این عوامل روی کار آمدن مدیران اقتصادی دولت هاشمی بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه هاشمی برای حضور در انتخابات ۹۲ برنامه ریزی کرده است، افزود: او در حال حاضر در کشور تحلیلی به راه انداخته که راهی به جز آمدن من در انتخابات نیست.

حجت الاسلام رسایی تاکید کرد: بسیاری از کاندیداها می گویند با آمدن هاشمی کناره گیری می کنند اما به اعتقاد بنده هاشمی باید رد صلاحیت شود.

وی بیان کرد: سال ۸۴ بسیاری از مردم از ترس بازگشت سیاست های هاشمی در انتخابات ۸۴ به احمدی نژاد رای دادند اما در حقیقت سال ۸۸ احمدی نژاد به دلیل سفرهای استانی در دولت هشتم رای مردم را کسب کرد.

وی با تاکید بر اینکه در روزگاری که هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور بود شکاف طبقاتی ایجاد شد، افزود: در دولت هاشمی رفسنجانی شکاف طبقاتی بیشتر شد و مدیرانی بر سرکارآمدند که از جنس مردم نبودند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان کرد: نتیجه مدیریت پرخرج و تشریفاتی هاشمی رفسنجانی را می توان در میزان رأی هاشمی در انتخابات بعدی مشاهده کرد.