در بخشی از این خبر آمده است: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست امنیت هسته ای واشنگتن در واکنش به گزارش های پیشین مبنی بر احتمال اعطای دسترسی محدود به ایران برای استفاده از دلار در مبادلات خارجی، ایران را به استفاده از سایر ارزها به جای دلار دعوت کرد.

این در حالی است که پیش از این برخی رسانه های آمریکایی عنوان کرده بودند دولت اوباما در حال بررسی صدور مجوز استفاده محدود ایران از دلار در مبادلات ارزی است. 
اوباما در پاسخ به این پرسش که «سه هفته پیش رهبر عالیقدر ایران شکایت کرد که کشورش از زمان توافق هسته ای موفق به جذب معاملات خارجی واقعی نشده است و 9 شرکت آمریکایی می گویند که انجام تجارت با ایران بدون رجوع به نظام مالی آمریکا با توجه به سلطه دلار بر مبادلات تجاری بسیار دشوار و در برخی مواقع غیرممکن است. آیا شما مجاز کردن چنین مبادلاتی را در دست بررسی دارید؛ و اگر پاسخ مثبت است آیا این خیانت به ضمانت های قبلی شما نیست مبنی بر اینکه اکثر تحریم های آمریکا پابرجا خواهند ماند؟» اظهار داشت: «این رویکردی نیست که ما در واقع دنبال می کنیم. بگذارید یک حرف کلی بگویم؛ تا وقتی که ایران، به تعهدات خودش عمل کند، ما فکر می کنیم که برای جامعه بین الملل هم مهم است که تعهدات خودش را عملی کند. آنها (ایرانی ها) در واقع بر اساس توضیحات صبح امروز آژانس به 1+5 گام های مشخص شده برای اجرای برجام را رعایت کرده اند و در نتیجه، تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای آنها، کاهش یافته است. بخشی از چالشی که آنها با آن مواجه هستند این است که شرکت ها خیلی وقت است که در آنجا تجارت نکرده اند و در نتیجه لازم است که خودشان را با دورنماهای پابرجا ماندن این توافق، وفق دهند.»
این روزنامه آغاز مجدد جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و کشته ومجروح شدن 100 نفر را به عنوان عکس نخست خود انتخاب کرده است.
در بخشی از خبر مربوط به این عکس آمده است:
با شعله ورشدن مجدد جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان درمنطقه قره باغ، بیش از یکصد تن از طرفین کشته وزخمی شدند.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از شعله ور شدن دوباره تنش و درگیری بین باکو و ایروان بر سر منطقه قره باغ، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از کشته وزخمی شدن بیش از یکصد نفر از طرفین دراین درگیری ها خبرداد.
وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشرشد مدعی شده است که بیش از 100 نیروی نظامی آن نیز طی این درگیری ها کشته و زخمی شده اند. 
به گفته منابع آذربایجانی، نظامیان این کشور ارتفاعات و مناطق راهبردی مهمی را نیزبه تصرف خود درآورده اند.
همچنین دراین بیانیه کشته شدن 12 نظامی آذربایجانی و انهدام یک بالگرد و یک تانک ارتش این کشور مورد تأیید قرارگرفته است.
از سوی دیگر، پس از درگیری شدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مناطق مورد نزاع بین دو کشور، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواهان پایان فوری این درگیری ها شد.
روزنامه کیهان در ستون یادداشت روز که به قلم «حسین شمسیان» به رشته تحریر درآمده با تیتر «میثاق نانوشته» به تاریخچه تفکرات حاکم بر احزاب در ایران پرداخته است .
در بخشی از این یادداشت آمده است: 
از نخستین سال های پیروزی انقلاب اسلامی،اختلاف سلیقه در چگونگی دستیابی به اهداف و آرمان های نظام، در بین دست اندرکاران و مسئولان مختلف کشور وجود داشت و همین امر تدریجا به شکل گیری جناح های سیاسی منجر شد. جناح ها و جریاناتی که حسب فرمایش امام راحل عظیم الشان در اصول و اهداف یکسان بودند ولی در روش دستیابی به آن اهداف،دارای روش های مختلف و در نتیجه اختلافات جدی بودند. شیوه امام راحل و امام حاضر در برخورد و رویایی با این قبیل اختلافات، ملاطفت پدرانه و همراهی با دولت ها برای دستیابی به اهدافشان در مسیر مبانی نظام بود و هرگز در این مسیر از همراهی با هیچ دولتی بخاطر نوع نگاه سیاسی آنها فروگذار نکردند. این سماحت و همراهی، مهمترین پشتوانه برای دولت ها در بین مردم و نیز در مقابل طمع ورزی دولت ها بوده و در بسیاری از بزنگاه های حساس و تاریخی،دست دولتمردان وقت را در برابر دشمنان بیرونی و تهدیدهایشان، دست برتر و بالاتر قرار داده و به عبور از مشکلات و سختی ها منجر شده است.
اما این همراهی ها یک شرط ثابت و همیشگی داشته که در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی،عنصر محوری و کانونی این روند مبارک بوده و تجربیات تاریخی نشان از آن دارد که در فقدان آن،مواضع اصولی و قاطعی هم از سوی امام راحل و هم از سوی حضرت آقا اتخاذ شده است. آن رمز یگانه ،استمرار حرکت بر اساس«مبانی انقلاب» است با هر سلیقه ای.
به زبان ساده تر«اختلاف سلیقه»نه تنها مخل برنامه ها و آرمان های دینی و ملی ما نیست بلکه می تواند در صورت قوت علمی، به رشد و بالندگی هم منتهی شود، حتی بدون آن قوت هم نمی تواند خدشه ای به اصل آرمان های مردم وارد کند.اما عبور از مرز اختلاف سلیقه و ورود به وادی «اختلاف عقیده»،همان نقطه افتراقی است که راه افراد را از راه انقلاب جدا می کند و همان موضوعی است که تجربه از قاطعیت برخورد رهبران انقلاب با آن حکایت دارد.
ستون اخبار ویژه این روزنامه به مطلبی از صدای آمریکا با تیتر «ملت ایران اعتماد بالایی به جمهوری اسلامی دارند» پرداخته است.
در بخشی از این خبر آمده است : 
صدای آمریکا با اشاره به آخرین نظرسنجی دانشگاه مریلند که می گوید اکثریت مردم ایران اطمینانی به پایبندی آمریکا به توافق ندارند، اعلام کرد براساس دیگر نتایج همین نظرسنجی، اعتماد مردم به نظام به طرز شگفت آوری بالاست.
بر پایه جدیدترین نظرسنجی دانشگاه مریلند آمریکا که از بیش از هزار نفر در ایران صورت گرفت، اکثریت از پاسخ دهندگان گفته اند به پایبندی آمریکا به تعهداتش در توافق جامع اتمی با ایران اعتماد ندارند.
براساس نتایج این نظرسنجی، 51 درصد ایرانی ها خواستار تدبیر مجلس برای حل مشکل بیکاری، و 22 درصد نگران مسئله ادامه یارانه هستند. خوشبینی به بهبود وضعیت اقتصادی در روزهای اولیه پس از توافق بالا بوده، اما به تدریج کاهش یافته است؛ 66 درصد به پایبندی آمریکا به تعهداتش اعتماد ندارند.
صدای آمریکا می گوید: براساس این نظرسنجی، به نظر می رسد محبوبیت روحانی رو به کاهش است چون دفعه قبل او 61 درصد «خیلی مورد حمایت» بود و این بار 21 درصد محبوبیت او کاهش یافته است. همچنین یک اکثریت 52 درصدی می گویند شرایط اقتصادی بد است. این، هشت درصد از دفعه قبل بیشتر است. اردیبهشت 94، تنها 44 درصد چنین اعتقادی داشتند.
وعده اتمام مسکن مهر در دولت یازدهم از شعار تا عمل، راز اهمیت نمازی ها برای سرویس اطلاعاتی آمریکا، وزیر جهاد کشاورزی:امسال نیازی به واردات گندم نداریم و انتشار مواد رادیواکتیو در کلان شهرها برنامه تازه داعش برای اروپا از دیگر عناوین خبری روزنامه کیهان در شماره امروز (یکشنبه) است.