به گزارش پارس به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی روز پنج شنبه  با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) افزود: نظام سلطه با اصل اسلام مشکل دارد و شیعه و سنی برای آن تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: مساله تفرقه میان مسلمانان از زمان پیامبر اسلام (ص) به عنوان راهبرد اساسی دشمنان اسلام مطرح بوده است و تلاش های زیادی در این عرصه داشتند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: پس از بیداری اسلامی دشمنان تمرکز بیشتری در این مساله دارند به خصوص استعمار پیر و فرتوت در موضوعات تفرقه افکنانه تخصصی ویژه دارد.

آیت الله خاتمی افزود: از عجایب این است که استعمار و نظام سلطه از یک طرف گروهک تروریستی تکفیری داعش را حمایت و از طرف دیگر گروهک هایی که به نام تشیع لندنی مشهور هستند را تقویت می کند.

وی اضافه کرد: اینها مثل مرغ نجاست خوار نان خود را در تفرقه و توطئه میان مسملمانان می دانند و تنها راه حل این موضوع تکیه مسلمانان بر مشترکات برای مقابله با این توطئه ها است.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در دیدار مسئولان نظام، میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) با اشاره به دمیده شدن روح زندگی و معنویت واقعی و احیای دنیای مرده و آفت زده جاهلیت با ظهور اسلام و ولادت و بعثت پیامبر(ص)، مهم ترین وظیفه امروز دنیای اسلام بویژه علماء و روشنفکران راستین را «تلاش مجدانه و مجاهدانه» برای دمیدن روح واقعی اسلام و معنویت در دنیای پر از ظلم و تبعیض و قساوت کنونی دانستند و تأکید کردند: امروز نوبت دنیای اسلام است که با استفاده از دانش و ابزارهای جهانی و همچنین عقل و خردمندی و تدبر و بصیرت، در جهت برپایی «تمدن نوین اسلامی» حرکت کند.

حضرت آیت الله خامنه ای گرامیداشت میلاد پیامبر(ص) را در مقابل وظیفه مورد انتظار از دنیای اسلام، بسیار کوچک برشمردند و گفتند: امروز وظیفه امت اسلامی، فقط گرامیداشت میلاد یا بعثت پیامبر اسلام (ص) نیست بلکه دنیای اسلام باید اهتمام خود را رسیدن به تمدن نوین اسلامی قرار دهد.

ایشان افزودند: تمدن نوین اسلامی به معنای تجاوز به سرزمین ها، پایمال کردن حقوق انسانها و تحمیل کردن اخلاق و فرهنگ خود به ملت ها نظیر آن چیزی نیست که تمدن غربی انجام داد بلکه به معنای هدیه کردن فضیلت الهی به بشریت و ایجاد زمینه برای تشخیص مسیر صحیح بوسیله خود انسان ها است.