پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- منصور مقدمی- میان یک صد و بیست و چهار هزار پیامبر حضرت ابراهیم خلیل الله شاید دومین پیامبر مقرب نزد خداست. یعنی بعد از حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله او بالاترین مقام را نزد خداوند متعال دارد. از معروف ترین داستان‌های زندگی حضرت ابراهیم داستان امتحان سنگین به قربانگاه بردن اسماعیل است. کسی در ایمان او شک ندارد. او پیامبری است که منتظر وحی مستقیم خداوند نشد. همین که یقین کرد خوابی که دیده است پیامی از طرف خداست اقدام به اطاعت فرمان خدا کرد. در این داستان آنچه مورد توجه است و تعجب بر انگیز این است که شیطان لعین حتی در این شرایط برای چنین شخصیت بزرگی در عالم برنامه‌ها دارد و از نفوذ نا امید نیست. با صورت پیرمردی دلسوز با خود حضرت ابراهیم سخن میگوید و سعی در منحرف کردن و منصرف کردن او دارد. با هاجر سخن میگوید با اسماعیل صحبت میکند به هر طریقی میخواهد این بندگان صالح خدا را به انحراف بکشاند. که البته با هوشیاری این خانواده از هیچ طریقی نمیتواند هیچ غلطی انجام دهد. 

این جریان درس بزرگی برای ما دارد. مسئولین ما باید با دقت روی این مطلب فکر کنند. وقتی شیطان از نفوذ در قلب ابراهیم خلیل الله نا امید نبود کسی حق ندارد خیال کند که ممکن است شیطان بزرگ از بزرگان مملکت نا امید باشد. شیطان بزرگ اتفاقاً بسیار با انگیزه تر سعی در تأثیر گذاری فکری و اعتقادر در خبرگان دارد. و خوب میداند اگر در آن جایگاه نفوذ کند سم خود را وارد ریشه نظام کرده است. یقیناً شورای نگهبان که امتحان خود را پس داده و در تمام تاریخ موجودیتش حتی یک مورد نبوده است تا به کسی باج داده باشد و یا از سر هوا و هوس کسی را رد یا تأیید صلاحیت کرده باشد. و البته جمع علمای ما نیز در تمام تاریخ هوشیار و بیدار و اصلاً سرچشمه هوشیاری و بیداری مردم بوده اند. و صد البته مردم ما نیز همیشه بینی شیطان را به‌خصوص شیطان بزرگ را در تمام تاریخ خاک مال کرده‌اند و اجازه نداده‌اند تا دست درازی به استقلال ما کند. اما شیطان همیشه شیطان است! و کوچک و بزرگ ندارد. وظیفه‌اش اغوا گریست. همیشه به دنبال بیشترین تأثیر گذاری است. و هرچقدر ریشه‌ای تر بتواند عمل کند اثر گذاری اش بیشتر خواهد بود. به همین دلیل قطعاً مجلس خبرگان از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین هدفهای اوست. 

دشمن برای نفوذ در مجلس خبرگان راه‌های زیادی را در پیش گرفته است. از جمله اینکه برنامه‌ دارد تا با تربیت و تأثیر گذاری پشت پرده به اهداف خود برسد. از جمله این که مثلاً یک روحانی را به خاطر زمینه‌های احتمالی که در زندگی‌اش دارد شناسایی کند و با برنامه‌های دقیق طولانی مدت در جهت تأثیر گذاری در افکار او تلاش کند و بدون آنکه مستقیماً حرفی از خیانت یا انحرافات واضح بزنند زمینه‌های ذهنی‌اش را برای آنکه در بزنگاه تصمیم گیری رفتاری مطابق میل آنان داشته باشد منحرف کند. خودشان او را برای  کاندید شدن در مجلس خبرگان ترقیب میکنند و با تبلیغات گسترده ای که برای او انجام میدهند سعی میکنند تا او را به کرسی بنشانند.

یکی دیگر از برنامه‌های دشمن برای بعد از انتخابات است. اگر کسانی وارد خبرگان شوند که زمینه تأثیر‌پذیری را داشته باشند به یقین پس از انتخاب شدن دشمن انواع روش‌ها برای تأثیر گذاری را اعمال خواهد کرد. از ارتباط گیری با اعضای خانواده و دوستان نزدیک و اعمال نفوذ از طریق آن‌ها تا ارتباط گیری مستقیم با هدف خراب کردن فکر و ذهن فرد منتخب و...

متأسفانه در طول تایخ کم نداشته‌ایم علمایی که از لحاظ علمی و وارستگی دینی و مذهبی زبانزد عام و خاص بوده‌اند و از درجات معنوی بالایی برخوردار بوده‌اند اما در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی مورد سواستفاده دشمن قرار گرفتند و به خاطر ضعف بصیرتشان ناخواسته ضربات مهلکی به جامعه اسلامی زدند. حضور چنین افرادی در مجلس خبرگان خسرالدنیا و الآخره خواهد بود و متأسفانه دشمن بیشترین استفاده را از چنین افرادی میکند. خدا بیامرزد علمایی را که چون از خودشان چنین شناختی داشتند پا به عرصه سیاست و تأثیر گذاری اجتماعی نمیگذاشتند که البته ای کاش آن بزرگواران هم مانند آن عالمان مجاهد و دلیر و بصیر در این دنیای مه آلود چراغ راه مردم میشدند. 

به هرصورت عالمان ما وظیفه دارند چشمانشان را بیش از پیش باز کنند و بدانند به محض قدم گذاشتن در این عرصه متعالی هجوم های دشمن به مراتب سنگین‌تر خواهد شد و رمی جمرات لازم است تا از شر شیطان در امان باشند! و مردم نیز وظیفه دارند عمیق‌تر ببینند. وظیفه شورای نگهبان این است که مانع ورود افراد بدون صلاحیت شود. اما شناخت اینکه اصلح کدام است و اینکه چه کسی در این میان قابلیت دارد که تا پایان دوره مسئولیتش در مقابل هجوم سنگین و نامحسوس دشمن برای نفوذ بایستد ما مردم است. 

انتخابات مجلس خبرگان و نیز انتخاب ما در این انتخابات هردو  حائز اهمیت است. 

رهبر معظم انقلاب فرمودند: تشکیل مجلس خبرگان، یکی از مظاهر حرکت اسلامی و پایه‌ی اسلامی جامعه و نظام ماست و ما به آن افتخار میکنیم.۱۳۷۰/۱۲/۱۲ دیدار با اعضای مجلس خبرگان

در چنین شرایطی بر ماست تا با چشمی باز به موضوع نگاه کنیم و با تمام توان مانع حتی کمترین تأثیر گذاری دشمن در سطح کلان جامعه شویم.