به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما«یعقوب اهداه» در گزارشی گفت: حملات جنگنده های سعودی و بمباران توپخانه ای عربستان در سه منطقه سحار، کتاف و الظاهر متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: بمباران جدید جنگنده های سعودی علیه پایگاههای حوثی ها در صعده منحصر شده است.

وی افزود: استان صعده که در شمال صنعا پایتخت یمن واقع شده است دارای پانزده منطقه است و یکی از دژهای نخست حوثی ها به شمار می رود که اکنون بر آن تسلط دارند بنابراین ائتلاف عربی حملات خود را بر مناطق مشخصی در سحار، کتاف که مرزهای طولانی با عربستان دارد و الظاهر که گذرگاهی به استان حجه دارد ، شدت بخشیده اند.

وی در ادامه این مطلب افزود : شدت بخشیدن حملات هوایی ائتلاف عربی و بمباران توپخانه ای به منظور فلج کردن قدرت حوثی ها و نابود کردن انبار سلاح های آنها است.

وی افزود : در استان حجه که هم مرز با صعده است نیروهای ائتلاف عربی به شکل گسترده یک پایگاه وابسته به نیروهای علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن را در منطقه «عبس» مورد هدف قرار دادند.

وی تصریح کرد: تسلط بر تعز برای نیروهای طرفدار منصور هادی اهمیت بیشتری دارد زیرا در «اب» و «الحدیده» مراکز حساسی وجود دارد.

وی در پایان افزود : هدف اصلی و اساسی این عملیات جنگنده های سعودی در جبهه های مختلف تنگ تر کردن عرصه برحوثی ها در شمال و جنوب است تا به نفوذ آنها در صعده که پایگاه و نقطه امن آنها محسوب می شود، پایان دهند.