پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- علی جهانگیری- شورای رهبری حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه ای پس از " ساخت هزاران قرارگاه نظامی و راه های مواصلاتی متعدد در مناطق کردنشین به منظور استفاده نظامی"، اعلام کرد که آتش بس با دولت به اتمام رسیده است.

اسفندماه گذشته بود که عبدا... اوجالان رهبر در بند پ.ک.ک از جزیره " امرالی" پیام فرستاد و از کنگره جوامع کرد خواست تا سلاح خود را زمین بگذارند. 

بهبود رابطه دولت و پ.ک.ک در آن مقطع نشان داد که اردوغان در فاصله چندماه تا انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی قصد دارد از روند صلح برای جذب آرای کردها بهره برداری کند اما حزب حاکم عدالت و توسعه نه تنها در به چنگ آوردن اقبال کردها ناکام بود بلکه اردوغان در به دست آوردن اکثریت مطلق پارلمان هم ناکام ماند. 

پس از انتخابات دولت علاوه بر اقدامات به زعم پ.ک.ک تحریک آمیز، مذاکرات صلح را نیز عملا متوقف کرده است. این تحرکات نشان می دهد اردوغان عملا تغییر تاکتیک داده و با دست کشیدن از سازش با پ.ک.ک به دنبال همراه کردن جریان های ملی گرا و پان ترکیست به عنوان قطب مقابل کردها رفته است.

به نظر می رسد همان طور که جلال دوغان سیاست مدار کهنه کار ترک گفته، اردوغان از تشکیل دولت ائتلافی عبور کرده و باید منتظر برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سپتامبر( شهریور / مهر) باشیم.