به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما با شدت یافتن زوال عقلی شاه سعودی هرم قدرت در این کشور در معرض تغییرات جدید است.
 آشوب و درگیری و اختلافات اعضای خاندان سلطنتی سعودی موجب شد این کشور در معرض کودتاهای متعدد قرار گیرد و سلمان بن عبدالعزیز نیز در واقع با کودتا در این خاندان سعی در تثبیت قدرت در میان پسران خود و از بین بردن هرگونه آثار عبدالله بن عبدالعزیز شاه سابق را داشت اما اکنون اوضاع بسیار تغییر کرده است زیرا با مشخص شدن بیماری زوال عقلی (آلزایمر) سلمان و ناتوانی وی از اداره امور این کشور هرم قدرت در این کشور در معرض تغییر قرار دارد.
یک فعال اینترنتی سعودی به نام مجتهد در صفحه خود در توئیتر به نقل از سعود بن سیف النصر شاهزاده سعودی نوشته است خاندان سلطنتی این کشور به این نتیجه رسیده اند که باید در هرم قدرت این کشور تغییر صورت گیرد و قصد دارند به زودی با علنی کردن بیماری زوال عقلی سلمان، این تغییر را اجرائی کنند.
مجتهد گفته است سعود بن سیف النصر نوه سعود بن عبدالعزیز شاه اسبق سعودی یک مرحله پیش افتاده است و احمد بن عبدالعزیز که از فرزندان عبدالعزیز به جای نامزدی برای ولیعهدی نامزد پادشاهی شده است. وی براساس ترتیب و تسلسل خاندان سلطنتی عربستان خود را ولیعهد قانونی این کشور می داند و با محمد بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد بیعت نکرده است.
مجتهد به نقل از سعود بن سیف النصر نوشته است : مرزها نادیده گرفته شده و حقوق بسیاری ضایع شده و اوضاع سیاسی ناآرامی به وجود آمده و تنها سوپاپ اطمینان موجود بعداز خدا ، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز است.

محافل خاندان سلطنتی سعودی از رفتار محمد بن سلمان بسیار نگران هستند به ویژه ان که وی در عملیات طوفان قاطعیت (عاصفة الحزم) چهره یک قهرمان را یافته و اعتماد به نفس او در حد غرور افزایش یافته است و خسارات سنگینی به خاندان سعودی وارد کرده و آنها را در معرض فروپاشی قرار داده است.