به گزارش پارس به نقل از فارس، شبه نظامیان داعشی از سه محور به استان الانبار عراق حمله کرده‌اند و با نیروهای ارتش درگیر هستند و همزمان گزارش‌ها حاکی از آن است که جنگنده‌های ارتش عراق و آمریکا مواضع داعش را در الانبار بمباران کرده‌اند.
 
از سوی دیگر نیروهای هوابرد هم به نیروهای ارتش عراق که در الانبار در محاصره شبه نظامیان داعشی قرار گرفته‌اند، کمک‌های لجستیکی رساندند. 
 
شبکه المیادین در گزارشی با اشاره به اینکه منابع امنیتی در عراق درباره سقوط احتمالی الانبار و محاصره شدن بغداد توسط داعش هشدار داده‌اند، تاکید کرد که 70 درصد از استان الانبار در کنترل داعش قرار گرفته است.
 
استان الانبار یک سوم مساحت عراق را تشکیل می دهد و در همین زمینه یک منبع آگاه به خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد گفته بود که عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه «الملاحمه» در شمال منطقه «الحبانیه» واقع در استان «الانبار» اقدام به منهدم کردن خاکریزهایی کردند که گروهی از سربازان عراقی در این منطقه احداث کرده بودند و این سربازان را به محاصره خود درآوردند.
 
از سوی دیگر این منبع امنیتی گفت که 400 سرباز از تیپ چتر بازان لشکر شش عراق نیز همچنان در نزدیکی پل «الیابانی» واقع در الرمادی واقع در استان الانبار در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش هستند.
 
«ابوریشه» رئیس کنفرانس شورای بیداری عراق هم خواستار حمایت جانانه از استان الانبار به منظور جلوگیری از سقوط آن شد و اعلام کرد که عشائر این استان برای مقابله با داعش تلاش می‌کنند اما برای جلوگیری از سقوط الانبار باید از این استان حمایت زمینی شود.
 
المیادین در گزارش خود با اشاره به اینکه اکنون داعشی ها در فاصله 15 کیلومتری غرب بغداد هستند، تاکید کرد که بنابر گزارش منابع اطلاعاتی 4 هزار نفر از نیروهای داعشی در ابوغریب و زیدان حضور دارند تا از آنجا به بغداد یورش بیاورند و نیروهای مردم و امنیتی عراق در مناطق غربی برای مقابله با داعشی‌ها حضور یافته‌اند.
 
به عقیده ناظران در صورتی که استان الانبار به دست داعش سقوط کند، پیوستگی جغرافیایی میان این استان و استان نینوا می‌تواند قدرت داعش را دوچندان و بغداد را در خطر محاصره شدن قرار دهد و همچنین ارتباط میان تروریست‌ها در سوریه و عراق هم تقویت خواهد شد.