به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان با اشاره به جنگ اخیر غزه ان را از نمونه‌های معجزه‌آسا دانسته و تصریح کردند: یک منطقه‌ی کوچک با توانایی‌های محدود کاری کرد که رژیم صهیونیستی به عنوان نماد قدرت غرب به زانو درآمد.

دیگر محورهای سخنان مقام معظم رهبری به شرح ذیل است:

*اختلاف سلیقه های خرد و کلان نباید وحدت و همدلی را در کشور از بین ببرد.همه باید از مسئولان حمایت کنند. دولت کارهای زیادی انجام داده و توفیقات خوبی داشته است؛ قوه قضائیه نیز همین طور.

* بحران‌های روبه افزایش اخلاقی، افزایش میل به مذهب و اسلام، بروز تعارض‌های عملی غرب با شعارهای فریبنده نظیر آزادی، دموکراسی و حقوق بشر، اعمال خشونت و سرکوب و ساختن جریان‌هایی نظیر القاعده و داعش، نشانه‌های به چالش کشیده شدن نظام ارزشی غرب است.
* جنگ اخیر غزه از نمونه‌های معجزه‌آساست. یک منطقه کوچک با توانایی‌های محدود کاری کرد که رژیم صهیونیستی به عنوان نماد قدرت غرب به زانو درآمد.
* امروز در غرب این جمع‌بندی رایج در میان افراد ذی نفوذ وجود دارد که جنگ دیگر یک گزینه معتبر و باصرفه نیست.
* نظم جدید جهانی در حال شکل‌گیری است. برخی این واقعیت را درک نکرده و هنوز معتقدند باید تسلیم غرب شد.
* کشور باید قوی شود تا در پدیدآوردن نظم جدید جهانی ایفای نقش کند. استفاده از همه ظرفیت‌های داخل و خارج راه تقویت کشور است. عمق راهبردی ایران در منطقه و بخش‌هایی از آسیا و آمریکای لاتین جزو این ظرفیت‌هاست.
* علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ عناصر کلیدی برای قوی کردن کشورند. رشدجمعیت و افزایش نسل جوان بر اقتدارملی تأثیر دارد. مسئله فرهنگ از همه مهمتر است.
* بسیاری از سرمایه‌های جهانی صرف رسانه‌ها می‌شود تا با اثرگذاری بر عقاید مردم آنها را از حیطه نفوذ ارزش‌های اسلامی خارج کنند.