به گزارش پارس به نقل از فارس، پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای لحظاتی پیش به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان شش کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان) در مقر سازمان ملل در شهر وین آغاز شد.


آنگونه که از پیش اعلام شده قرار است در این دور از مذاکرات نگارش متن پیش‌نویس توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در بدو ورود به شهر وین در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که طرف مقابل با واقع‌بینی وارد مذاکرات شود و افزود: تدوین پیش نویس توافقنامه جامع امکانپذیر است.

محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای دیروز وارد شهر وین شدند. ظریف و اشتون ظهر دیروز حدود دو ساعت و نیم بر سر میز ناهار به گفت‌وگو پرداخت و پس از آن نشست سه جانبه ایران و آمریکا و کاترین اشتون حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید.

صبح امروز (سه‌شنبه) نیز هیأت روس به ریاست سرگئی ریابکوف با سید عباس عراقچی به رایزنی پرداخت و ریابکوف این گفت‌وگو‌ها را عالی و سازنده خواند.

در دور قبلی که روزهای 24 تا 26 اردیبهشت ماه در شهر وین برگزار شد قرار بود کار نگارش آغاز شود که به دلیل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل پیشرفت ملموسی حاصل نشد.