به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان و دست اندرکاران اردوهای راهیان نور کشور، ابتکار بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را یک ابتکار الهی و انقلابیِ بسیار شایسته در جهت شناساندن اجزاء برجسته ی حادثه ی بزرگ و تاریخی دفاع مقدس به مردم و نسل جوان کشور خواندند و تأکید کردند: « فراموشی» و « تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه ی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود.

ایشان با اشاره به آثار مکتوب و هنری فراوان منتشر شده در حوزه دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: دفاع مقدس همانند یک تابلوی عظیم و بسیار باشکوهی است که هرچه بیننده به اصل حادثه نزدیک میشود و درباره اجزاء و ترکیب آن تعمق بیشتری می کند به ابعاد جدید و شگرف بیشتری دست می یابد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنای توصیه امام راحل به عموم مردم و مسئولان درخصوص ضرورت مطالعه نامه ها و وصیت نامه های شهدا را همین واقعیت دانستند و افزودند: وصیت نامه شهدا دریچه ای برای فهم حالات معنوی رزمندگانی است که قادر به انجام کارهای بزرگ و پیروزی در صحنه هایی شدند که با معادلات مادی و نظامی معمول دنیا قابل محاسبه نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به تبیین دو آسیب عمده ی پیش روی حوادث بزرگ دنیا پرداختند.

« فراموشی» بدلیل تکرار نکردن جزئیات حوادث بزرگ، اولین آسیب مورد اشاره رهبر انقلاب بود.

ایشان در این بخش به مسئله فلسطین اشاره و خاطرنشان کردند: امروز نظام سلطه تلاش می کند با همین ترفند، حادثه کم نظیرِ بیرون راندن مردم بومی شهرها و روستاها از کشور فلسطین به تدریج کمرنگ و فراموش شود.

رهبر انقلاب اسلامی زنده ماندن مسئله فلسطین در طول این سال ها به رغم همه تمام توطئه های جبهه استکبار را « مرهون انقلاب اسلامی و فریادهای خالصانه امام خمینی» دانستند و گفتند: نباید اجازه داد حادثه عظیم دفاع مقدس نیز دستخوش فراموشی شود.

ایشان « تحریف» و « تغییر ماهیت» را دومین آسیبی دانستند که حوادث بزرگ در معرض آن قرار دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای اصل حادثه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نیز در معرض آسیب تحریف دانستند و گفتند: معنی ندارد که برخی از آثار فرهنگی و هنری که به نام دفاع مقدس تولید می شود و یا همایش هایی که برگزار می گردد در تعارض با ماهیت و اصل این حرکت عظیم باشد.

رهبر انقلاب اسلامی اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی را یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب « فراموشی» و « تحریف» خواندند و افزودند: باید از برخی حوادثی که گاهی در این اردوها پیش می آید جلوگیری کرد اما اینگونه حوادث نباید بهانه ای برای زیر سؤال بردن اصل این حرکت بزرگ و مفید شود.

ایشان تصریح کردند: نکته اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای « زیارت با معرفت» است.

حضرت آیت الله خامنه ای یک ابزار فراهم کردن زمینه « زیارت با معرفت» را تولید جزوه هایی به عنوان شناسنامه ی مناطق جنگی و عملیاتهای دفاع مقدس برشمردند و افزودند: کتاب های بسیار خوبی در حوزه دفاع مقدس نوشته شده که قابلیت تبدیل شدن به فیلم های جذاب را دارد و همچنین تمام مناطق جنگی و هر یک از عملیاتهای دفاع مقدس نیز میتواند دستمایه تولید آثاری فاخر قرار گیرد.

« ضرورت فعال نگه داشتن مجموعه های مردمی» ، « تداوم سفرهای دسته جمعی» و « انتخاب راویانی که روزهای حساس و سرنوشت ساز دفاع مقدس را از نزدیک درک کرده اند» ، توصیه های دیگر رهبر معظم انقلاب به دست اندرکاران برگزاری اردوهای راهیان بود.

در ابتدای این دیدار سردار کارگر رئیس ستاد مرکزی راهیان نور، گزارشی از اقدامات و برنامه های این ستاد بیان کرد.