به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد جزئیات گزارش عراقچی معاون وزیر امور خارجه که صبح امروز به اعضای مجلس خبرگان رهبری ارائه شد اظهار داشت: توضیحات آقای عراقچی نیاز به توضیحات اضافه داشت.

وی تاکید کرد: شبهه برای برخی ها حل نشد و ما در جلسه خصوصی که با آقای عراقچی در قم داشتیم وی به ما توضیحات کافی را داد و گفت: ما اقدامات را تاکنون مفید می دانیم و امیدواریم در آینده نیز موفق باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این پرسش که چرا شبهات اعضای خبرگان از توضیحات عراقچی برطرف نشد تصریح کرد: مسئله خیلی بغرنج است؛ آقای عراقچی گفتند که ما ۵/۳ درصد را تثبیت کردیم و تثبیت آن برای ما موفقیت است و ۲۰ درصدی را که متوقف کردیم نیازی به آن نداشتیم.

آیت الله ممدوحی ادامه داد: اعضای مجلس خبرگان رهبری اشکالاتی هم درباره آب سنگین اراک داشتند که آقای عراقچی در نوبت عصر توضیح می دهد.

وی در پاسخ به پرسشی بر این اساس که نظر عراقچی درباره درخواست های لابی صهیونیستی از اوباما و ادعاهای آنان برای توقف فوردو و اراک چه بوده است خاطرنشان کرد: آقای عراقچی گفت اینگونه سخنان برای مصرف داخلی آنها است و هرچه دلشان می خواهند بگویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اعضای مجلس خبرگان رهبری از توضیحات عراقچی راضی شدند یا خیر گفت: برخی ها راضی بودند و برخی ها نیز ایراد داشتند.