درخواست رئیس زینگا از اوباما؛
از اسنودن معذرتخواهی کنید
پس از اینکه اسنودن اسنادی را مبنی بر اینکه ماموران ایالات متحده با همکاری مامورانی از انگلستان، با جاسوسی بر روی World of Warcraft وSeconf Life و از همه مهمتر Xbox Live سعی در یافتن تروریستها داشتهاند؛ ایالات متحده را ترک کرده و هم اکنون به طور موقت در روسیه زندگی میکند.
به گزارش پارس به نقل ازمشرق، رئیس زینگا مارک پیکوس از آقای اوباما خواست تا ادوارد اسنودن را که به تازگی اسنادی را از NSA فاش کرده بود، عفو کند .
طبق گفته های خبرنگار CNN ، در جلسه ای با حضور بزرگان تکنولوژی که در کاخ سفید برگزار شد، رئیس زینگا آقای مارک پیکوس از آقای اوباما خواست تا ادوارد اسنودن را که به تازگی اسنادی را از NSA فاش کرده بود، عفو کند .
بنا بر این گزارش، آقای اوباما گفت که نمی توانند این کار را انجام دهند و توضیح بیشتری نیز در این باره داده نشد.
واشنگتن پست نیز طی گزارشی نوشت، یکی از حضار در جلسه نیز عفو اسنودن را از رئیس جمهور ایالات متحده، خواست، اما این گزارش به طور دقیق مشخص نمی کند که این درخواست از طرف چه کسی بوده است. از دیگر حاضران در جلسه می توان به مقامات ارشد فیس بوک، توییتر، اپل و گوگل اشاره کرد. نماینده ی زینگا نیز از صحبت کردن با خبرنگاران سر باز زد.
پس از اینکه اسنودن اسنادی را مبنی بر اینکه ماموران ایالات متحده با همکاری مامورانی از انگلستان، با جاسوسی بر روی World of Warcraft و Seconf Life و از همه مهمتر Xbox Live سعی در یافتن تروریست ها داشته اند؛ ایالات متحده را ترک کرده و هم اکنون به طور موقت در روسیه زندگی می کند.
در مورد این اتفاق چند مسئله مطرح است؛ ابتدا اینکه زینگا یک استودیوی بازی سازی (تولید انبوه بازی های کوچک) است و اصولاً هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی پیدا نمی کند و حیطه کاری این شرکت ساخت بازی های برای شبکه های اجتماعی است. این شرکت سود بسیار زیادی را از همین بازی ها به دست می آورد که جزو پنج شرکت پر سود در ساخت این نوع بازی هاست.
اینکه این شرکت بازی سازی در چنین جلساتی در میان غول های فناوری حضور می یابد و جسارت این را دارد که چنین درخواستی را از رئیس جمهور آمریکا داشته باشد، خود نشان دهنده قدرت این شرکت و حکایت از اهمیت بازی سازی در این کشور دارد.
امّا نکته مهم تر، موضوع این درخواست می باشد که با توجّه به اتفاقات اخیر و رسوایی های سازمان NSA در جمع آوری وسیع اطلاعات در فضای شبکه های اختصاصی بازی، نشان از این دارد که کارهای NSA تأثیر به سزایی بر روی مخاطب بازی ها داشته و آن ها را دچار هراس کرده است.
این سخنان و درخواست می تواند یک بازی تبلیغاتی برای گمراه کردن ذهن مخاطب از اتفاقی مهم تر (یعنی جمع آوری اطلاعات) به اتفاقی بی ارزش تر باشد.
ارسال نظر