سردار محمد کوثری شامگاه جمعه در یادواره شهدای ورزشکار مدافع حرم شهرستان ورامین ضمن تسلیت ایام فاطمیه و ابراز خرسندی از حضور در میان مردم مومن ورامین اظهار داشت: صحبت کردن درباره شهید و فرهنگ شهادت، کار بسیار سخت و دشواری است، زیرا شهدا با خداوند متعال معامله کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: خداوند متعال اراده کرده تا تحولی را در کره خاکی به وجود آورد و این تحول نیز به وسیله اسلام ناب محمدی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در پایان قرن بیستم بود که یک انسان الهی یعنی امام راحل با تکیه بر خداوند متعال، منشأ تحول در جهان شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: امام راحل در زمانی دست به تحول در جهان زد که دو ابر قدرت شرق و غرب حضور داشتند و این دو قدرت، دین را افیون توده ها می دانستند.

وی یادآور شد: امام راحل با دست خالی آمد و تحول بزرگی را به وجود آورد، به طوری که دو ابرقدرت شرق و غرب با همه توان و امکانات خود نتوانستند مقابل آن ایستادگی کنند.

کوثری عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب نیز با همه توان و ظرفیت به دنبال ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی بودند اما باز هم به نتیجه نرسیدند.

وی بیان داشت: امام راحل همه چیز را خدایی می دانست، چرا که در مدت عمر خود خالصانه با خداوند متعال معامله کرده و مطمئن بود که خدا کمک خواهد کرد.

کوثری با اشاره به برکات همراهی خداوند متعال متذکر شد: کسی که با خداوند معامله کند، دنیا برایش زندان می شود و امام راحل نیز همواره تأکید می کردند که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خداوند نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات سوریه گفت: شهدای مدافع حرم به مراتب اجر و پاداش بالاتری نسبت به شهدای جنگ تحمیلی دارند، چرا که هم هجرت کرده و هم با دشمنان اسلام و انقلاب جنگیدند.

وی تأکید کرد: در جنگ سوریه، ۷۸ ملیت به کمک تروریست ها آمدند و استکبار می خواست ظرف دو ماه به هدف خود برسد اما پس از گذشت چند سال، همچنان از رسیدن به هدف خود عاجز بوده و به همین خاطر ناراحت و عصبانی است.

کوثری یادآور شد: امروز استکبار از انقلاب اسلامی ایران وحشت دارد و بخش عمده ای از این ترس نیز به خاطر حفظ اسراییل است  اما باید به دشمن گفت که از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

وی با اشاره به دروغگویی آمریکا و استکبار یادآور شد: آمریکایی ها پس از انفجار برج های دوقلو، بارها القاعده را عامل این انفجار معرفی کرد اما امروز با بی شرمی، ایران را متهم کرده و به دنبال غرامت است و این نشان می دهد که آمریکایی ها از دروغ گفتن ابایی ندارند.

کوثری افزود: قرن آینده، قرن اسلام است و انقلاب و اسلام، ابرقدرت ها را به خاک ذلت خواهند نشاند.