به گزارش پارس به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد: 59 درصد از رای دهندگان سوئیسی به همه پرسی اخیر این کشور مبنی بر اخراج اتوماتیک خارجی‌های مجرم رای منفی دادند.

 

در گزارش وب سایت دولت سوئیس همچنین آمده است که میزان شرکت مردم این کشور در همه پرسی روز یکشنبه 62 درصد بوده است که از 1992 بالاترین درصد محسوب می‌شود.

 

نتایج اعلام شده این همه پرسی ضربه‌ای به حزب ناسیونالیست مردمی سوئیس محسوب می‌شود که این پیشنهاد را مطرح کرد و به دنبال اجرایی شدن آن بود. دولت سوئیس نیز مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده بود.

 

سیمونتا سوماروگا، یکی از مقام‌های دولتی سوئیس این اقدام از سوی رای دهندگان را ستود و به شبکه تلویزیونی RTS سوئیس گفت: این رای پیامی است مبنی بر اینکه حقوق بشر در کشور ما بسیار مهم است و ما نباید آن را محدود کنیم.

 

براساس پیشنهاد حزب مردم سوئیس این کشور می‌بایست تغییراتی را برای اخراج هر خارجی که مرتکب جرم می‌شود اعمال کرده و این افراد را از کشور اخراج کند. ائتلافی گسترده از احزاب سیاسی و کارشناسان حقوقی نیز این طرح را رد کرده و گفته بودند که این مساله باعث ایجاد سردرگمی در سیستم قضایی این کشور می‌شود.