به گزارش پارس , سعید صابونی در گفت وگو با تسنیم, با اشاره به این که پروژه تعریض اتوبان تهران کرج در حوزه استان البرز در مجموع بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در این پروژه اتوبان تهران-کرج از ۳ لاین به ۵ لاین تعریض می شود که در حال حاضر باند شمالی آن ۹۳.۸۷ درصد و باند جنوبی آن ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صابونی یادآور شد: گالری مترو در باند شمالی، زیرگذر گرمدره در باند جنوبی و محل پل کلاک در باند شمالی از جمله پروژه هایی است که در تعریض اتوبان تهران-کرج باقیمانده و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.

به گفته وی، این پروژه به مرحله روسازی رسیده است و فقط قیر، آسفالت و گاردریل آن باقیمانده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان البرز با تاکید بر این که پروژه همت کرج به عنوان یکی از طرح مهم استان های تهران و البرز در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: در این پروژه نیز اخیرا یک ملک شخصی را آزاد کردیم، علاوه بر آن زمین های مربوط به پادگان مالک اشتر نیز آزاد شده است.

وی ادامه داد: اخیرا چک ۱.۵ میلیارد تومانی پادگان مدرس کشیده شده و پارک جهان نما و تعاونی های ۴۲ گانه نیز آزاد شده اند.

صابونی با بیان این که فکر می کنم تا پایان سال بتوانیم ۴ کیلومتر پروژه همت-کرج را بازگشایی کنیم، یادآور شد: اتوبان همت ۱۳.۵ کیلومتر است که ۵.۵ کیلومتر آن ظرف ۳ سال ساخته شد، این در حالی است که ظرف ۱۴ ماه می توانیم ۴ کیلومتر را به افتتاح برسانیم که اتفاق بی نظیری خواهد بود.